Londýn 2. marca 2017 (TASR/HSP/Foto:TASR/AP-Evan Vucci)

Britský výrobca luxusnej obuvi Jimmy Choo vykázal za minulý rok pokles zisku pred zdanením o 20 %. Dôvodom boli vyššie výdavky a tiež väčšia strata z tzv. finančných nástrojov. Módna firma zároveň oznámila, že vlani otvorila 10 nových obchodov a jeden zatvorila.

Ilustračné foto

Britská luxusná značka ktorá sa špecializuje na obuv a doplnky, dosiahla za 12 mesiacov do konca decembra 2016 zisk pred zdanením 17,7 milióna libier (20,69 milióna eur). To je menej ako 22,1 milióna GBP v predchádzajúcom roku 2015.

Tržby spoločnosti pritom vlani vzrástli o 15 % na 364 milióna GBP. Pod tento výsledok sa podpísalo najmä oslabenie libry, vďaka ktorému tržby firmy zo zahraničia po prevode na libry stúpli.

Firma Jimmy Choo uviedla, že najrýchlejšie vlani rástli tržby jej pánskej divízie.

Spoločnosť založil v roku 1996 malajzijský výrobca obuvi na zákazku Jimmy Choo spolu s Tamarou Mellonovou, bývalou šéfredaktorkou časopisu Vogue. Choo svoj podiel vo firme predal v roku 2001. Lodičky tejto značky preslávil najmä seriál Sex v meste a jeho hlavná hrdinka Carrie Bradshawová. Modely Jimmy Choo na vysokom opätku však nosia mnohé hollywoodske hviezdy.

Okrem obuvi, a to dámskej aj pánskej, vyrába firma kabelky, opasky, okuliare, šatky a tiež parfumy.

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.