Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Štokholm 27. marca (TASR) – Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v 1. štvrťroku obchodného roka 2017/18 pokles čistého zisku o 44 %. Dôvodom boli rozsiahle výpredaje s cieľom vyprázdniť sklady.

Dôvodom výpredajov bol slabý odbyt druhého najväčšieho maloobchodného predajcu odevov v Európe vo 4. kvartáli predchádzajúceho roka, ako aj „neobvykle“ chladné zimné počasie. To viedlo k nahromadeniu zásob. A počasie negatívne ovplyvnilo aj predaj jarnej kolekcie.

Čistý zisk H&M za tri mesiace do konca februára 2018 klesol na 1,37 miliardy švédskych korún (134,49 milióna eur) z 2,46 miliardy SEK v rovnakom období predchádzajúceho roka.

Švédsky predajca uviedol, že v dôsledku nedávnej daňovej reformy v USA si pripísal pozitívny daňový príjem vo výške 399 miliónov SEK.

Tržby H&M vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH) sa v 1. kvartáli znížili na 53,55 miliardy SEK z 54,37 miliardy SEK pred rokom. A tržby bez DPH klesli na 46,18 miliardy SEK z vlaňajších 46,99 miliardy SEK.

Reťazec očakáva, že jeho online predaj a predaj v nových obchodoch v priebehu roka 2018 vzrastie o vyše 25 %, pričom ročné globálne tržby budú pravdepodobne „o niečo lepšie“ ako pred rokom.

(1 EUR = 10,1868 SEK)

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR