Bratislava 25. júla 2019 (SITA/HSP/Foto:TASR-Pavel Neubauer)

Čistenie železničných koľajových vozidiel za primeranú cenu a skvalitnenie ich čistenia pri plynulom zabezpečení prevádzkového procesu majú zabezpečiť nové rámcové dohody Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK) o poskytovaní týchto služieb. Cieľom podľa národného vlakového osobného dopravcu je aj plnenie štandardov Ministerstva dopravy a výstavby SR ako objednávateľa osobnej železničnej dopravy vo verejnom záujme

Ilustračné foto

Železničná spoločnosť Slovensko má za čistenie koľajových vozidiel počas štyroch rokov zaplatiť spolu 28,76 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Zákazku rozdelenú na štyri časti pridelila dvom spoločnostiam – Euroclean, s. r. o., Bratislava v bratislavskom regióne a Solution, s. r. o., Košice vo zvolenskom, v žilinskom a košickom regióne. Vyplýva to z výsledku verejnej súťaže vyhlásenej v januári tohto roka, predpokladaná cena za tieto služby bola 30 mil. eur bez DPH.

“Do nových rámcových dohôd boli zapracované systémové zmeny v procese kontroly a preberania železničných koľajových vozidiel po ukončení čistenia,” uviedol pre agentúru SITA riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Zároveň podľa neho vykonali niektoré zmeny v rozsahoch čistenia, aby bolo jednoznačnejšie a presnejšie určené, čo a ako sa má čistiť. “Napríklad, každý deň umyť čelné okno na rušni, povysávať koberce, pri každom čistení umyť sklo na prechodových dverách a podobne,” priblížil Kováč s tým, že taktiež upravili ceny za jednotlivé poskytované služby.

Služby sú zamerané na čistenie osobných vozňov, hnacích koľajových vozidiel (rušňov), prípojných vozňov, elektrických a motorových jednotiek. Ich súčasťou je aj vybavenie vozidiel hygienickými potrebami, dezinfekcia a dezinsekcia interiérov, čistenie čelných skiel vozidiel, odstraňovanie exteriérových aj interiérových grafitov, ako aj vysávanie a tepovanie kobercov, čalúnených sedadiel a opierok hláv, či pranie závesov a iné činnosti.

“Ide o výkon čistiacich služieb železničných koľajových vozidiel v rozsahu dohodnutom medzi objednávateľom a dodávateľom služieb. Presné špecifikácie a rozsahy jednotlivých druhov čistení sú uvedené v samostatných prílohách rámcových dohôd,” poznamenal Kováč. “Služba obsahuje harmonogramom riadenú technicko-hygienickú údržbu v regióne Bratislava, Žilina, Zvolen a Košice v dennom objeme 1 500 súprav po dobu 48 mesiacov,” dodal Kováč.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc. Má základné imanie 212,44 milióna eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR. Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné IC vlaky bez podpory štátu.

Vážení čitatelia, Hlavné Správy sú v zúrivej ekonomickej vojne s liberálnym establišmentom. Podporte nás a pomôžte nám vybojovať zápas o konzervatívne hodnoty. Vážime si každé euro.
č. účtu: SK15 0900 0000 0005 7106 3662

Chcem podporiť nezávislé spravodajstvo

Zdroj