O brutálnej verzii modelu Grand Cherokee sa hovorilo už toľko a tak dávno, že sa na ňu paradoxne pomaly zabudlo. Jeep už naozaj dlho ohlasuje príchod šialeného SUV-čka, ktoré bude technicky vychádzať zo „sesterských“ modelov s dodatkom Hellcat, posledné mesiace ale zavládlo dlhé ticho. Navyše, nebolo by niekdajších špionážnych záberov, na ktorých bolo jasné, že Američania testujú svoje „super-SUV“, mohlo by sa zdať, že tento počin napokon nevznikne. Lenže plány sa napokon naplnili a dnešným dňom predsa len Jeep odhaľuje svoje najnovšie želiezko v ohni, Grand Cheeroke Trackhawk. Na prvý pohľad pritom americká ikona veľkými zmenami neprešla, s prižmúreným okom by ste novinku od „klasického“ SRT-čka pravdepodobne ani nerozpoznali, respektíve by vám nedošlo, že ide o niečo špeciálne. Dizajnéri totiž prišli len s minimom optických odlišností a exteriér tak skutočne veľmi „nehrotili“. Poznávacím znakom je však mohutnejší predný nárazník, obrovské, až 400-milimetrové kotúče značkových bŕzd Brembo (karbón-keramické nie sú) a až štvorica koncoviek výfukov vzadu. Interiér dostal karbónové obloženie, kožu Nappa a predovšetkým vylepšený infotainment, ktorý ide svojím vizuálnym prostredím ruka v ruke s potenciálom vozidla.

Pod jeho relatívne vysokou maskou tróni obrovská 6,2-litrová V8-čka dopovaná kompresorom, teda srdce, ktoré poznáme z famóznych Hellcatov. Ani tu tomu nie je inak a naladená je na 717 koní a 881 N.m, o sprevodovanie, a teda prenos sily na všetky štyri kolesá sa stará 8-stupňová automatická prevodovka. Rýchlostné parametre tak doslova vyrážajú dych – Trackhawk dokáže vystreliť z 0 na 100 km/h len za 3,5 sekundy (lepšie povedané, na 60 mph, čiže 97 km/h), čo je až neuveriteľný údaj, najmä ak napíšeme, že toto SUV váži 2433 kilogramov. To je približne „až“ o pol sekundy rýchlejšie, než to dokázal doterajší kráľ SUV-čiek, teda Bentley Bentayga. Britský zástupca síce dokáže uháňať rýchlosťou až 301 km/h, zatiaľ čo tento Jeep „len“ 290 km/h, Američania ale právom tvrdia, že postavili najlepšie zrýchlujúce sériovo vyrábané SUV na svete, a teda najrýchlejšie vozidlo planéty svojho druhu po stránke akcelerácie. Automobilka zároveň dodáva, že Trackhawk pokorí tradičný pretek na štvrťmíle len za 11,6 sekundy! Za týmto úspechom nepochybne stojí aj pohon všetkých štyroch kolies, ktorý je pritom nastavený v každom jazdnom režime odlišne. V klasickom režime je výkon porcovaný v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy, v režime Snow sa pomer vyrovná na úroveň 50:50, v režime Tow, teda v čase, kedy vozidlo ťahá príves je to 60:40 v prospech prednej nápravy, zatiaľ čo v športových nastaveniach je to presný opak. Režim Sport obnáša 35:65, pričom najšportovejšie nastavenie Track so sebou prináša pomer 30:70. Na záver dodajme, že novinka sa ku svojím zákazníkom dostane až koncom roka, kedy by mali byť zverejnené aj cenové relácie. Ako sme ale už v prípade amerických vozidlách zvyknutí, nič astronomické to určite nebude.

 

Zobraziť galériu 18 galeria