Ankara/Istanbul 22. marca 2018 (TASR/HSP/Foto:TASR/AP-Kayhan Ozer)
 
Mraky nad tureckou mediálnou scénou ďalej hustnú. Aj tak by sa metaforicky dal podľa znalcov pomerov v skratke charakterizovať pripravovaný odpredaj významných médií magnáta Aydina Dogana konkurentovi Erdoganovi Demirörenovi, blízkemu tureckému prezidentovi Recepovi Tayyipovi Erdoganovi.

Na snímke turecký prezident Recep Tayyip Erdogan

Podľa informácií z krajiny polmesiaca sa rokuje v tejto súvislosti o obchode za 1,1 miliardy dolárov, pričom v hre je okrem iného vlastníctvo spravodajskej televízie CNN Türk, tlačovej agentúry DHA, ďalšej televízie Kanal D či najčítanejšieho tureckého denníka Hürriyet a jeho sesterskej anglickej mutácie Hürriyet Daily News.
Nie je žiadnym tajomstvom, že potenciálny kupec je blízky nielen hlave štátu, ale aj jeho strane AKP a že už aktuálne vlastní napríklad noviny Milliyet a Vatan, pričom jeho rodina podniká aj v stavebníctve a energetike. Navyše prevádzkuje nákupné centrum na najobľúbenejšej ulici v centre Istanbulu.
V prípade, že sa obavy kritikov naplnia a obchod sa skutočne zrealizuje, zostanú na tureckej scéne nezávislé na vláde iba periodiká ako Cumhuriyet, Birgün a Evrensel, súkromná Fox TV, nacionalistická Halk TV a niekoľko internetových portálov. Ich vplyv bude však zanedbateľný, veď tri spomínané noviny vychádzajúce v náklade celkove iba asi 50.000 výtlačkov.
Podľa odhadov úradujúceho šéfa organizácie Reportéri bez hraníc (RSF) Christiana Mihra by po realizácii odpredaja mediálnej skupiny Dogan patrilo deväť z desiatich najsledovanejších televízií, respektíve najčítanejších novín v Turecku majiteľom blízkym vláde. To by bola dramatická skutočnosť, ktorá by podľa jeho slov pre tlačovú agentúru DPA neveštila nič dobré.
 
Príspevok Významné turecké médiá sa usiluje získať magnát blízky prezidentovi Erdoganovi zobrazený najskôr Hlavné správy.