Nie je asi ani žiadnym veľkým prekvapením, že čoraz viac ťažkej váhy z automobilového priemyslu začína pomaličky, ale isto presmerovávať svoju pozornosť na elektrický pohon a všetko, čo s ním určitým spôsobom súvisí.
 
Koniec niekoľko desiatok rokov trvajúcej éry fosílnych palív je už za dverami. Preto sa čoraz viac európskych krajín, medzi ktorými nechýba Francúzsko alebo dokonca také Nemecko, pohráva s myšlienkou zákazu predaja aj používania áut fungujúcich prostredníctvom spaľovacích motorov. A hoci ide zatiaľ iba o vzdialenú budúcnosť, britský výrobca prémiových kúskov nenecháva nič na náhodu a ešte pred oficiálnym začiatkom podujatia JLR Tech Fest ukázal niečo, čo možno považovať za oživenie športovej legendy E-type
 

 
Automobilka Jaguar Land Rover chce s fungujúcim prototypom zistiť, aký by bol záujem zo strany potenciálnych zákazníkov, ak elektromobil E-type Zero prinesú na spotrebiteľský trh.
 
Našim plánom je vdýchnuť nový život do klasických vozidiel,“ prezradil na margo predstavenia Tim Hannig, člen vrcholového manažmentu automobilky a súčasný šéf divízie Jaguar Classic. Uvedené slová v podstate prezrádzajú, že nejde o posledný retro kúsok z ich portfólia, ktorý prešiel modernizáciou. Ako sme sa okrem iného dozvedeli, po roku 2020 hodlajú priniesť podstatne viac modelov poháňaných elektrickou energiou. 
 

 

Aké sú teda špecifikácie?

Roadster nesie karosériu v klasickom kabáte zo 60. rokov, no vo svojich útrobách skrýva náklad pokročilých technológií, a to vrátane 40 kWh batérie. Tá vraj zvládne po plnom nabití poskytnúť dostatok šťavy na prejdenie približne 270 kilometrov dlhej trasy. Nabitie z nuly na stovky potrvá približne šesť až sedem hodín a čo sa týka akcelerácie, 220 kW elektrický pohon zvládne zrýchliť z nuly na necelú stovku za 5,5 sekundy.
 
Minimalistický interiér novinky Jaguar E-type Zero ponúka kombináciu dreva a materiálu z kovu alebo uhlíkových vlákien, čiže aj v tejto oblasti výbavy je možné vidieť snahu prepojiť klasiku a moderné vizuálne prvky. Používateľ má navyše k dispozícii dva displeje, pričom jeden slúži na zobrazovanie aktuálnych informácií súvisiacich s pohybom elektromobilu a pomocou toho druhého vie prostredníctvom dotyku prsta ovládať palubný systém.
 
Viac vizuálnych detailov nájdete na záberoch nižšie.
 
Zobraziť galériu 5 galeria