Vojna českej zlatej olympioničky Ester Ledeckej s médiami

Pjongčang 19. februára 2018 (HSP/Foto: TASR/AP- Eddie Pells)

Česká olympijská víťazka v lyžiarskej disciplíne super-G Ester Ledecká sa po prekvapivom úspechu väčšinou izoluje od novinárov. Niektorí s tým súhlasia, niektorí nie. Názor na kroky Ledeckej predkladá aj Viliam Buchert
Na snímke Češka Ester Ledecká pózuje so zlatou medailou, ktorú získala v pretekoch superobrovského slalomu na ZOH v Pjongčangu 17. februára 2018

“Pretože som na olympiáde od samotného začiatku, nemyslím si, že je to ale tak horúce, ako sa to pred nami varí. Je to totiž viac problém samotných médií, než Ester Ledeckej,” uvádza Buchert.
O tom, že Ledecká bude na olympiáde málo hovoriť s novinármi, už bolo jasné pred odletom, a nič na tom nemení ani jej nečakaný zisk zlatej medaily. Je to totiž určitá taktika a stratégia celého jej tímu, aby sa sústredila na preteky.
Buchert pridáva aj ďalšie svoje vyjadrenie: “Čo je vlastne komu do toho, či Ester Ledecká s médiami komunikuje či nie? Nejaký ten rozhovor by jej iste pridal ďalších fanúšikov, ale ak ho neurobí, nebude mať menej priaznivcov. Nakoniec máme prezidenta, ktorý nedávno až na dve výnimky na žiadnu predvolebnú diskusiu so svojimi protikandidátmi neprišiel, ale napriek tomu voľby vyhral.”
Jeho dlhoročné skúsenosti mu dávajú za pravdu, že “ak nejaká významná osoba s médiami neprehovorí, trápi to ďaleko viac tie médiá, než dotyčnú osobu”. Miroslav Bureš z Českého rozhlasu však podotkol, že “novinárom to môže byť jedno, či s nimi Ester Ledecká hovorí či nie, lebo ide tu o fanúšikov, sponzorov a podporovateľov mladej lyžiarky, ktorí sa tak o nej prakticky nič nedozvedia”.
Buchert však namieta, že ak sa tím Ester Ledeckej rozhodlo málo komunikovať s médiami, “iste dôkladně zvážil, či  neohrozí svoj marketingový potenciál, ktorý je dnes vo vrcholovom športe tak nesmierne dôležitý”. Nie je za to, aby býval niekto nútený do rozhovoru.
Ale aj tak sa mu zdá Ledeckej prístup a jej tímu “zvláštny”, pretože zjazdové lyžovanie a snowboarding je niečo ako  Formula 1 v automobilovom svete, čiže výrazne ziskový v reklamách.
“To je tak ale všetko, čo sa s tým dá robiť. Ester Ledecká je zaujímavá predovšetkým tým, že je skvelá športovkyňa a tomu obetovala všetko. Aj to, že sa neproducíruje toľko pred médiami,” uzatvára Buchert.

ZDROJ >>

Komentujte :)