Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Bratislava 13. marca (TASR) – Pracovno-sociálna oblasť, kontrola životných a pracovných podmienok na námornej lodi, ale aj dĺžka trvania služby a čas odpočinku by sa mali upraviť. Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR to uvádza v návrhu zákona o námornej plavbe, ktorý v stredu schválila vláda.

Návrh zákona má za cieľ harmonizovať vnútroštátne právo s právom Európskej únie (EÚ), a to transpozíciou smernice Rady EÚ. Upravuje okrem iného aj to, aké doklady a v akom jazyku musia byť na palube námornej lode, povinnosť veliteľa v prípade choroby alebo zranenia člena lodnej posádky, povinnosť vlastníka námornej lode poistiť sa na účely krytia nákladov za poskytovanie zdravotnej starostlivosti a krytia nákladov spojených s repatriáciou člena lodnej posádky. Navrhuje sa zároveň aj povinnosť sprístupniť členovi lodnej posádky postup vybavovania sťažností v pracovnoprávnych vzťahoch na námornej lodi a zabezpečiť členovi lodnej posádky vhodné ubytovanie a stravu. Cieľom návrhu zákona je tiež precizovanie niektorých ustanovení zákona, čo si podľa MDV vyžiadala aplikačná prax a výsledky auditu Medzinárodnej námornej organizácie.

V súvislosti s požiadavkou Dohovoru o práci v námornej doprave je ministerstvo zároveň povinné zabezpečiť repatriáciu člena lodnej posádky, ak si vlastník lode nesplní túto povinnosť, a to v prípade, ak je námorná loď zapísaná v námornom registri SR. „Návrh zákona, v prípade registrácie námornej lode v námornom registri Slovenskej republiky, bude mať vplyv na rozpočet verejnej správy, vplyvy na podnikateľské prostredie a sčasti aj sociálne vplyvy,“ uvádza rezort dopravy v predkladacej správe.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR