Vláda ani po troch rokoch nevie využívať eurofondy v školstve, tvrdí Gröhling

Bratislava 7. decembra 2018 (SITA/HSP/Foto:TASR-Štefan Puškáš)
 
Slovensko čerpá iba 4,39 percenta zo sumy z eurofondov určenej na vzdelávanie v rámci operačného programu Ľudské zdroje. Povedal to poslanec Národnej rady SR za stranu Sloboda a Solidarita (SaS) a tímlíder SaS pre školstvo Branislav Gröhling

Na snímke poslanec Branislav Gröhling (SaS)

Podľa neho je vláda nekompetentná využívať eurofondy a rozvíjať slovenské školstvo. „Všetci vedia, že v školstve máme nedostatok financií, ktoré môžeme cez eurofondy dohnať. Prečo to vláda skoro vôbec nerobí?” pýta sa Gröhling.
„Program Ľudské zdroje má v podstate za cieľ investovať do ľudí, rozvíjať ich schopnosti a pomôcť, aby sa lepšie zamestnali. Jeho cieľovými skupinami sú aj školy, žiaci, študenti, rodičia a učitelia a takmer nič sa pre tieto skupiny nespravilo,“ vysvetlil opozičný poslanec v stanovisku, ktoré agentúre SITA poskytol hovorca SaS Róbert Buček. Gröhling dodal, že v troch oblastiach v rámci vzdelávania sme na Slovensku dosiahli nulu. “Konkrétne ide o celoživotné vzdelávanie, zlepšovanie profesijných schopností učiteľov a aktivity zamerané na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti,” povedal.
Podľa Gröhlinga by sa u učiteľov mal program zamerať na nové metódy učenia, aktualizáciu vedomostí či narábanie s digitálnymi technológiami. „U mladých ľudí by sme sa mali zamerať najmä na rozvoj čitateľskej gramotnosti, kritického myslenia či finančnej gramotnosti,” uviedol opozičný poslanec.
Čerpanie eurofondov k 5. decembru predstavovalo podľa ministerstva školstva 21 515 234 eur. “K 7. decembru ministerstvo školstva vyhlásilo v Operačnom programe Ľudské zdroje päť výziev na predkladanie dopytovo orientovaných projektov,” tvrdí ministerstvo vo svojom stanovisku. Ako tvrdí ďalej rezort školstva, ministerstvo vyhlásilo niekoľko výziev aj v roku 2016, napríklad výzvu pre poskytovateľov ďalšieho vzdelávania zameranú na podporu celoživotného vzdelávania pod názvom NedisKVALIFIKUJ SA! V tomto roku vyhlásilo ministerstvo tri výzvy – dve z nich sú určené pre základné školy a gymnáziá a sú zamerané na podporu zvyšovania čitateľskej, prírodovednej, matematickej a finančnej gramotnosti. Tretia výzva je pokračovaním výzvy zameranej na podporu inklúzie z roku 2016 pod názvom V základnej škole úspešnejší II.
Počas decembra plánuje rezort školstva vyhlásiť ešte dve výzvy na podporu terciárneho vzdelávania v celkovej alokácii 30 miliónov eur z eurofondov. V roku 2019 plánuje ministerstvo vyhlásiť deväť dopytovo orientovaných výziev v celkovej alokácii 104 miliónov eur. V oblasti národných projektov sú aktuálne implementované štyri národné projekty – duálne vzdelávanie, Škola otvorená všetkým. IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie a Medzinárodné hodnotenie kľúčových kompetencií dospelých (PIAAC).
 
Príspevok Vláda ani po troch rokoch nevie využívať eurofondy v školstve, tvrdí Gröhling zobrazený najskôr Hlavné správy.

ZDROJ >>

Komentujte :)