Bratislava 24. januára 2018 (HSP/Foto:PrintScreen)

Šok zažili predstavitelia mainstreamových médii, keď napriek ich sústavnej očierňovacej kampani 77 % čitateľov Plus 7 dní v ankete vyslovilo názor,  že Harabin by bol dobrý prezident
Na snímke Štefan Harabin

Anketa najčítanejšieho týždenníka Plus 7 dni vypálila úplne inak, ako si redakcia predstavovala.
Po týždňovom hlasovaní  v ankete s otázkou: „Myslíte si, že by bol Štefan Harabin dobrý prezident?“, odpovedalo až 77 % hlasujúcich, že áno.
Anketa Plus 7 dní
Týždenník pritom pravidelne zverejňoval o Harabinovi nepravdivé tvrdenia, za ktoré ich Harabin žaloval. Doteraz vysúdil od  Plus 7 dní 31 467 Eur  a od denníka Plus 1 deň  16 600 eur. Naposledy bol predmetom civilného sporu a žaloby  titulok “Harabin chráni vrahov”.
Redakcia zrejme mienila Harabina zosmiešniť a očakávala že mu podporu vyjadrí nejaké smiešne percento. Ukázalo sa však, že dookola opakované nepravdivé tvrdenia o Harabinovi už začínajú byť ľuďom na smiech, rovnako ako neúspešné disciplinárne konania ktoré sa proti Harabinovi vedú.
Po zverejnení informácie, že priaznivci Harabina idú zbierať podpisy, aby ho motivovali kandidovať, sa v mainstreamovych médiach okamžite objavili články, znovu opakujúce nepravdivé tvrdeniami o jeho osobe. Viac TU.
Zdá sa ale, že ani hrozba súdnych žalôb neodradí mainstreamove denníky od písania nepravdivých tvrdení na adresu Harabina a masírovania verejnej mienky v jeho neprospech.
Podľa prepočtov občianskeho združenia Via Iuris, ktoré sa zameriava na hodnotenie práce súdnictva, vysúdil Harabin za nepravdivé tvrdenia o jeho osobe od súkromných médií Plus 7 dni, SME a Pravda už takmer 164 tisíc eur a materiálu na to, aby vysúdil ďalšie publikovali znova dosť.
Podľa Harabina by bolo dobré, keby mimovládna organizácia Via Iuris už konečne radšej urobila konferenciu o tom, že médiá nesmú klamať.
Vysokú čiastku vysúdil aj od denníka SME, za článok  Sudcovia, čo súdili za prejavy viery, sa neospravedlnili Moniky Tódovej, v ktorom klamala, že Štefan Harabin v minulom režime odsúdil za prejavy viery ešte ako okresný sudca v roku 1985 na 28 mesiacov nepodmienečne katolíckeho kňaza Bystríka Cyrila Janíka. Za tieto nepravdivé tvrdenia musel denník SME zaplatiť 33 tisíc eur.