Ilustračná snímka. Foto: TASR – Erika Ďurčová

Detroit 3. apríla (TASR) – Väčšina veľkých automobiliek zaznamenala v 1. kvartáli 2019 slabý predaj v USA. Veria však, že silná ekonomika a silný trh práce povzbudia amerických spotrebiteľov, aby začali nakupovať viac vozidiel.

Automobilka General Motors (GM), najväčšia v USA, nahlásila za 1. štvrťrok pokles predaja na domácom trhu o 7 %. Dôvodom bol nižší dopyt po všetkých modeloch, vrátane pick-upov Silverado, ktorých predaj klesol takmer o 16 %. A odbyt SUV Chevy Suburban sa znížil o 25 %.

Ford predloží svoje výsledky za 1. štvrťrok vo štvrtok (4.4.), ale podľa údajov z tohto odvetvia klesol jeho predaj v prvých troch mesiacoch roka o 2 % a v samotnom marci sa znížil o 5 %.

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) oznámila pokles predaja v USA v marci o 7 % a za celý 1. kvartál o 3 %. Predaj takmer všetkých značiek FCA sa v marci znížil, s výnimkou pick-upov Ram, ktoré zaznamenali nárast predaja o 15 %.

Japonská Toyota oznámila, že v marci jej predaj v USA klesol o 3,5 % a za 1. štvrťrok o 5 %. Dôvodom bol najmä slabší dopyt po modeloch Corolla a Camry.

Nissan Motor nahlásil v marci pokles predaja na americkom trhu o 5,3 % a za 1. štvrťrok o 11,6 %.

Z opačného vývoja sa tešili Honda Motor, ktorej predaj v USA vzrástol v marci o 4,3 % a v 1. štvrťroku o 2 %. A tiež Hyundai Motor. Ten dosiahol v marci nárast predaja na americkom trhu o 1,7 % a za celý 1. kvartál o 2,1 %.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR