Bratislava 2. máj 2019 (HSP/Foto:TASR-Pavel Neubauer)

Prvého mája nadobudol účinnosť zákon o neprimeraných podmienkach v obchode s potravinami. Okrem zákazu nekalých obchodných praktík prináša úplnú novinku. V reklamných letákoch či časopisoch musia byť potraviny a poľnohospodárske výrobky so slovenským pôvodom zastúpené minimálne päťdesiatimi percentami

Na snímke ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Gabriela Matečná (SNS)

„Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV SR) sa dlhodobo snaží, aby podiel slovenských potravín na pultoch bol čo najvyšší. Keďže nezanedbateľné množstvo spotrebiteľov sa pri kúpe potravín rozhoduje podľa reklamných letákov, od obchodníkov požadujeme, aby v letákoch mali potraviny a poľnohospodárske výrobky so slovenským pôvodom minimálne polovičný podiel,“ uviedla Gabriela Matečná, ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na časopisy a elektronickú formu komunikácie. Ministerka zároveň vyzvala spotrebiteľov, aby v prípade, že letáky nespĺňajú túto podmienku, informovali o tom agrorezort.

Zákon o neprimeraných podmienkach v obchode s potravinami má priniesť férovejšie a vyváženejšie obchodné vzťahy medzi dodávateľmi a odberateľmi potravín. Nová právna úprava eliminuje viac ako 40 rôznych nekalých obchodných praktík. Dodávatelia budú ochránení od rôznych dodatočných poplatkov, skráti sa lehota splatnosti faktúr, pribudne možnosť podávania anonymných podnetov, zlepší sa kontrola a sprísnia sa sankcie.

Video

[embedded content]

Žiaden obsah na tejto stránke nie je spoplatnený

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.

Please enable JavaScript to view the comments powered by Disqus.

Zdroj