Londýn 19 apríla 2018 (HSP/Sputnik/Foto:Sputnik-Mikhail Voskresenskiy)
 

Britský mediálny regulátor Ofcom zahájil sedem nových vyšetrovaní proti televíznemu kanálu RT.

Ilustračné foto

Uvádza sa, že nároky sa týkajú „otázky nestrannosti správ a dokumentárnych relácií televízneho kanálu”.
„Po udalostiach v Salisbury vidíme na RT výrazný nárast počtu relácií, ktoré je potrebné vyšetriť, pretože potenciálne porušujú vysielací kód Ofcom,” znie v prehlásení.
Regulátor uviedol zoznam programov, ktoré vyvolávajú jeho pochybnosti. Patria sem dve relácie programu Sputnik (17. marca a 7. apríla), dve relácie programu Crosstalk (13. a 16. apríla), dvoje správy (18. a 30. marca) a Worlds Apart s Oxanou Bojkovou z 1. apríla.
V marci žiadali britskí poslanci o sankcie proti RT, a to až po zrušenie licencie, pokiaľ by sa preukázala účasť Ruska v otrávení bývalého plukovníka GRU. V reakcii na to televízna stanica uviedla, že obmedzenie by iba poškodilo britskú spoločnosť.
Potom Ofcom poslal TV Novosti (držiteľ licencie RT) správu o možných sankciách v súvislosti s kauzou Skripaľ.
 

Príspevok V Británii bolo zahájené vyšetrovanie proti RT kvôli kauze Skripala zobrazený najskôr Hlavné správy.