Plánovanie vašich denných aktivít určite nie je prvou vecou, ktorú by ste mal ráno robiť.

Namiesto toho sa sústreďte na svoje telo a myseľ. To vám potom prinesie optimálne zdravie nielen počas dňa, ale aj z dlhodobého hľadiska.

Randi Ragan, autor a učiteľ jogy hovorí, že je skutočne dôležité to, ako strávite prvé minúty dňa predtým, než začnete vykonávať vaše denné aktivity.

Dnes vám ukážeme, čo má na mysli. Vyskúšajte každý deň ráno skôr než vstanete z postele robiť nasledujúcich 6 strečingov a sledujte aké veci sa začnú diať s vašim telom aj mysľou.

1. Strečing celého tela

Nadýchnite sa, dajte si obe ruky za hlavu a zacvaknite si spolu prsty do zipsu. Dlane natočte preč od vás smerom k stene.

Kolená držte vystreté a palce na nohách natiahnuté. Držte túto pozíciu 5 sekúnd. Následne vydýchnite a relaxujte. Urobte 3 opakovania.

Toto cvičenie vás uvoľní a zrelaxuje vaše telo.

2. Strečing do štvorky

Pokrčte v kolene pravú nohu a ľavú nohy si preložte ponad pravé koleno. To je, ako vytvoríte polohu v tvare číslice štyri.

Dýchajte zhlboka 5 sekúnd a potom si nohy navzájom vymeňte.

Toto cvičenie zvýši premazanie vašich kĺbov.

3. Strečing z postele na podlahu

Sadnite si na posteľ z boku, nohy dajte na podlahu a pokrčte si kolená. S rukami sa cez kolená natiahnite dopredu až po zem, ak to pôjde. Ak nie, tak najďalej ako dokážete.

Počítajte do 5 a potom sa uvoľnite.

Toto je výborný spôsob, ako sa ráno prebudiť, dobre natiahnuť chrbát a zároveň dodať mozgu množstvo kyslíka.

4. Strečing kolená k hrudníku

Ostaňte ležať v posteli a zohnite si nohy v kolenách. Objímte si kolená rukami a pritiahnite ich k hrudníku.

Tento cvik robí zázraky s vašou driekovou chrbticou a taktiež stimuluje telo i myseľ.

Pre optimálny výsledok držte túto pozíciu aspoň 10 sekúnd.

5. Strečing vývrtka

Ľahnite si v posteli na chrbát a rozpažte rukami. V boku sa nohami natočte doprava, pravou rukou si zachyťte ľavé koleno. Chrbát v hornej časti a ramená nech sa dotýkajú postele.

Držte túto pozíciu 10 sekúnd, potom vymeňte strany.

Toto cvičenie podporuje cirkuláciu a posilňuje svaly držiace chrbticu.

6. Strečing predného ohybu

Sadnite si na posteľ a natiahnite nohy pred seba. Nadýchnite sa, vydýchnite a rukami sa snažte dosiahnuť palce na nohách. Kolená sa snažte nekrčiť.

Znova sa nadýchnite, vydýchnite a ešte viac natiahnite. Predkloňte aj krk. Zopakujte to 10 krát a potom relaxujte.

Toto cvičenie pripraví vaše telo na denné aktivity, zvlášť ak počas dňa veľa sedíte. Pracuje na vašej panve, chrbtici a predkolenných šliach.