Londýn 28. februára 2019 (HSP/Foto: TASR/AP- Yorgos Karahalis)
 
Záhadným kupujúcim, ktorý údajne prostredníctvom off-shore spoločnosti kúpil 30-percentný podiel v The Evening Standard, je údajne nakoniec obchodný magnát v Saudskej Arábii, čo vyvolalo obavy z redakčnej nezávislosti

Ilustračné foto

Britský web The NewArab podľa Financial Times uvádza meno saudskoarabského sultána Muhammada Abduljadayela, ktorý je veľmi málo verejne známy. Ten na konci minulého roka kúpil tretinu materskej spoločnosti od ruského podnikateľa Evgenija Lebedeva za 25 miliónov libier.
Abduljadayel, ktorý je spojený s kapitálom NCB, čo je podľa novín The Guardian “divízia banky kontrolovaná saudskou vládou”, investoval do Lebedevovej materskej spoločnosti v The Evening Standards údajne prostredníctvom účtu na Kajmanských ostrovoch, čo teda na seba vyvolalo pozornosť.
Nie je to po prvýkrát, čo Abduljadayel investoval do britských médií. Kúpil už približne jednu tretinu podielu v novinách The Independent, ktorá bola tiež vlastnená Lebedevom pred dvoma rokmi, a vytvoril sekciu The Independent Arabic a štyri nové webové stránky v arabskom, perzskom, tureckom a urdskom jazyku.
The NewArab podotýka, že na základe analýzy obsahu sa zdá, že arabská verzia má málo spoločného so svojím anglickým partnerom a napríklad “ignorovala vývoj týkajúci sa zabitia novinára Džamála Chášukdžího, či európsky postoj k Saudskej Arábii”.
The Independent a The Evening Standard uviedli, že podmienky dohody budú ochraňovať ich redakčnú integritu a zároveň im umožnia “prekvitať”.
 
Príspevok “Umožní nám to prekvitať”: Podiel v známych britských novinách kúpil saudskoarabský magnát zobrazený najskôr Hlavné správy.