Tokio 6. januára 2017 (TASR/HSP/Foto:TASR/AP-Itsuo Inouye)

Po útoku Donalda Trumpa proti japonskej automobilke Toyota, že plánuje postaviť závod v Mexiku, sa japonská vláda demonštratívne postavila na obranu domáceho priemyslu.

 Na snímke logo značky ToyotaNa snímke logo značky Toyota

“Japonské automobilky výrazne prispievajú k tvorbe pracovných miest v Spojených štátoch. Je dôležité, že ich úsilie a výsledky sa prijímajú s uznaním,” povedal dnes pre agentúru Kjódó japonský minister hospodárstva, obchodu a priemyslu Hirošige Sekó.

Akcie Toyoty po Trumpovom výpade na Twitteri klesli. Zaznelo v ňom: “Toyota plánuje vybudovať nový závod, v ktorom chce vyrábať corolly pre USA. V ŽIADNOM PRÍPADE! Buď závod postaví v USA, alebo bude platiť vysoké clo,” napísal nadchádzajúci prezident vo štvrtok (5.1.).

Toyota je takmer 60 rokov súčasťou americkej kultúry. Jej priame investície za celé obdobie dosiahli 21,9 miliardy USD (20,85 miliardy eur). V 10 závodoch v štátoch zamestnáva 136.000 ľudí.

Šéf Toyoty Akio Tojoda novinárom v New Yorku povedal, že jeho závody zohľadnia Trumpove rozhodnutia vo svojej plánovanej podnikateľskej činnosti v Mexiku. Toyota je tretím automobilovým koncernom, ktorý Trump napadol za jeho závody v susednom Mexiku. Predtým zaútočil na americké spoločnosti General Motors a Ford.

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.