The Wall Street Journal: Prečo by sme sa mali obávať ruských politických reklám?

New York 20. augusta 2018 (HSP/Foto: Screenshot WSJ)
 
Napriek mnohopočetným vyhláseniam amerických politikov, ruské politické reklamy na Facebooku nijako neovplyvnili priebeh amerických volieb. Uvádza to Curt Levey, analytik vplyvného amerického The Wall Street Journal v článku „Prečo by sme sa mali obávať ruských politických reklám?“ /„Why Should We Fear Russian Political Ads?“/

Ilustračné foto

„V každom prípade sú to iba kvapky v oceáne. A je ťažké ich odlíšiť od domácich pocitov. Poplašné zvončeky zazvonili v médiách na Capitol Hill aj minulý mesiac, keď spoločnosť Facebook oznámila, že objavila a odstránila novú vlnu škodlivých politických reklám pravdepodobné ruského pôvodu, čo naznačuje, že sa „odhodlaní, dobre financovaní protivníci nikdy nevzdajú,“ píše Curt Levey.
Pripomína, že technologický portál TechCrunch uviedol, že bola vyhlásená „propagandistická vojna proti americkým strednodobým voľbám“. Adam Schiff, poradca Výboru pre spravodajské služby za Demokratickú stranu, varoval, že nové reklamy sa podobajú na tie, ktoré údajne ovplyvnili voľby v roku 2016, a to nasvedčuje, že Rusko pokračuje vo svojej činnosti.
Curt Levey však tvrdí, že účinok týchto politických reklám bol fakticky nepatrný a väčšina z týchto „reklám“ bola absolútne neškodná. Je presvedčený, že protiruská hystéria je zjavne prehnaná. Podčiarkol, že dopad, ktorý majú vzdialené účty na amerických voličov, je porovnateľný s kvapkou v oceáne.
Pripomenul, že podobná situácia bola aj v roku 2016, keď  z 25 tisíc materiálov, ktoré bežný užívateľ na Facebooku videl vo svojej spravodajskej linke, iba jeden mal „ruský pôvod“. Taktiež ruská penetrácia na Twitteri a na iných platformách bola rovnako skromná. Poukazuje na to, že keby bol ruský vplyv väčší, dalo by sa to veľmi ľahko zistiť, ale americkí kompetentní nevedia predložiť dôkazy už dva roky.
Je presvedčený, že dané politické reklamy v žiadnom prípade neovplyvnili americké voľby, pretože sú absolútne neškodné a ich obsah sa vôbec nelíši od obvyklých reklamných a politických prehlásení, ktoré Američania počujú denno-denne. Uvádza, že ruské reklamy sú namierené skôr na poukazovanie na nezhody, ako na zjednotenie Američanov, ale uznáva, že to isté sa dá povedať aj o reklamách vyrobených v USA – určite sa nenájde ani jedna americká politická reklama určená na zjednotenie Rusov.
„Chceme obviňovať Rusov, pretože obviňovať samých seba je pre nás nepríjemnou alternatívou,“ priznáva Curt Levey a tým uzatvára svoj komentár v článku vo The Wall Street Journal.
Eugen Rusnák
 
Príspevok The Wall Street Journal: Prečo by sme sa mali obávať ruských politických reklám? zobrazený najskôr Hlavné správy.

ZDROJ >>

Komentujte :)