Test kozmetiky v Rakúsku ukázal, že zákazníci prichádzajú o veľa peňazí

Viedeň 22. novembra 2017 (TASR/HSP/Foto:TASR-Michal Svítok)

Rakúske Združenie pre spotrebiteľské informácie (VKI) otestovalo kozmetiku v balení s dávkovačom (pumpičkou). Z neho vyplynulo, že mnohé z balení neumožňujú využiť celý obsah a spotrebitelia tak prichádzajú o nemalé peniaze.
Ilustračné foto

Rozdiely medzi testovanými produktmi boli veľké. U niektorých bolo možné využiť až 98 % obsahu balenia, v najhoršom prípade zostala vo fľaštičke až pätina obsahu, čo by vzhľadom na vyššiu cenu kozmetického prípravku znamenalo stratu až desať eur.
Najlepší výsledok dosiahol citrusový ošetrujúci prípravok značky Weleda. Prípravok je dostatočne tekutý a mechanizmus pumpičky vytvára vo fľaške podtlak, čo uľahčuje využitie takmer celého obsahu. Najhoršie dopadli výrobky značiek Kiehl’s (strata 19 %), Body Shop (18 %), Clarins (17 %), Urtekram (16 %), Balea (14 %), Alverde (14 %), Neutrogena (13 %), La Roche Posay (13 %), Garnier (10 %) a Penaten (10 %).
VKI vypočítalo, že tieto straty môžu ísť poriadne do peňazí. Napríklad 50-mililitrové balenie prípravku Lait Buste Ultra-Fermete od Clarins stojí 53,95 eura a strata 17 % znamená, že v odpadkovom koši pristane obsah takmer za 10 eur. V prípade prípravku Kiehl’s (19 %) je peňažná strata zhruba 7,70 eura.
Združenie pre spotrebiteľské informácie si vzalo na mušku 20 kozmetických výrobkov rôznych značiek, najmä telové mlieka. Tie najprv uskladnilo pri izbovej teplote, zvážilo a následne sa pumpovalo dovtedy, kým nič z balenia nevyšlo. Procedúra sa opakovala celkovo päť dní a na záver sa opäť zvážili jednotlivé balenia. “Na to, aby sa spotrebiteľ dostal aj k zostávajúcemu obsahu, museli by sa fľaše rozrezať. V prípade sklenených fliaš to však nie je možné a u niektorých plastových balení sa to spájalo s vysokým rizikom zranenia,” kritizuje VKI.

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.

ZDROJ >>

Komentujte :)