Bratislava 4. júna 2019 (SITA/HSP/Foto:TASR-Milan Kapusta)

Na vykonanie technickej a emisnej kontroly áut čakajú motoristi v súčasnosti dlhšie. Hlavným dôvodom spomalenia kontrol je podľa Ministerstva dopravy a výstavby SR (MDV) posilnenie kamerového systému

Ilustračné foto

Nové kamery zaznamenávajú už celý priebeh prehliadok, tie sú tak prísnejšie, dôslednejšie a preto trvajú dlhšie. Ako agentúru SITA informovala Národná asociácia STK (NA STK), ktorá združuje prevádzkovateľov služby technických a emisných kontrol, nespokojnosť vodičov je pochopiteľná.

“Súčasná situácia nás vôbec neteší. Na staniciach našich členov musíme dennodenne trpezlivo vysvetľovať dôvody, prečo kontroly nie je možné urýchliť. Ide predovšetkým o prísnejšie pravidlá kontroly, ktoré sú v záujme samotného motoristu,” uviedol výkonný riaditeľ Národnej asociácie STK Peter Hulman. Zároveň poznamenal, že na riziko výrazného predĺženia čakacích lehôt z dôvodu zefektívnenia kontrol dlhodobo upozorňovali. “Na jednej strane existujú objektívne opatrenia, ktoré je potrebné dodržiavať, aby bola garantovaná bezpečnosť cestnej premávky. Na druhej strane však existuje celý rad opatrení, ktoré umožnia proces kontroly výrazne urýchliť,” tvrdí Hulman.

Národná asociácia STK podľa jej výkonného riaditeľa tieto návrhy opakovane prezentovala ministerstvu dopravy a výstavby na niekoľkých spoločných rokovaniach. Technické návrhy môžu zrýchliť samotný priebeh kontroly na linke. Ide napríklad o zrušenie podmienky jedného vozidla na stojisku emisnej kontroly, či zrušenie zákazu križovania vozidiel medzi dvomi linkami. Viaceré administratívne opatrenia podľa asociácie zas umožňujú flexibilne reagovať na očakávaný zvýšený záujem motoristov o technickú a emisnú kontrolu vo vybraných obdobiach počas roka. Celý priebeh kontroly by tiež mohlo urýchliť presunutie niektorých úkonov na inú časť linky.

Hulman považuje za zásadný problém aj dlhodobý nedostatok technikov, ktorý hlásia členovia asociácie z celého Slovenska. “Bez šikovných a riadne certifikovaných technikov kontroly vykonávať nedokážeme. Tých, ktorí by mali záujem a predpoklady na vykonávanie tohto povolania, odrádza neúmerná zodpovednosť za prípadné drobné pochybenia a najmä prehnaná byrokracia v podobe množstva opakovaných preskúšaní a preškolení,” dodal Hulman.

Ministerstvo dopravy a výstavby už predložilo na medzirezortné pripomienkovanie návrh novely zákona o prevádzke vozidiel v cestnej premávke. Národná asociácia STK avizuje, že sa tohto konania zúčastní a ministerstvu opätovne vznesie svoje pripomienky a návrhy.

Vážení čitatelia, Hlavné Správy sú v zúrivej ekonomickej vojne s liberálnym establišmentom. Podporte nás a pomôžte nám vybojovať zápas o konzervatívne hodnoty. Vážime si každé euro.
č. účtu: SK65 0900 0000 0051 5666 1326

Chcem podporiť nezávislé spravodajstvo

Zdroj