Táto zelenina opraví všetko, čo je vo vašom tele pokazené

Táto zelenina opraví všetko, čo je vo vašom tele pokazené

Existuje jedna extrémne zdravá zelenina s mocnými medicínskymi vlastnosťami, ktorá dokáže priniesť úľavu a vyliečenie pre viaceré ochorenia a zdravotné problémy.

Za svoje účinky vďačí prevažne vysokému obsahu látok známych pod názvom antokyaníny, ktoré jej dodávajú typické červené sfarbenie.

Okrem iných vecí majú aj nesmierne silné protirakovinové účinky.

Antokyaníny však nie sú jedinými latkami, ktoré robia túto potravinu tak výnimočnú.

Aké ďalšie prospešné látky obsahuje červená repa

V červenej repe nájdeme aj vysoký podiel bataínu, ktorý je mocným prírodným protizápalovým prostriedkom zodpovedným za zdravie srdca.

Ďalej táto prospešná zelenina obsahuje aj mnohé dôležité vitamíny, najmä však B1, B2, B12 a C.

Opomenúť by sme nemali ani minerály ako meď, horčík, železo, fosfor a jód.

Čo všetko dokáže červená repa liečiť

Červená repa zlepšuje prietok krvi a tým dopomáha k dôkladnejšiemu okysličeniu a výžive orgánov.

Taktiež reguluje hladinu cholesterolu, podporuje zdravú funkciu pečene, účinne potláča anémiu a detoxikuje telo.

Pomocou nej dokážete dokonca účinne spomaliť proces starnutia a dlhšie si uchovať mladistvý vzhľad.

Nemenej dôležitá je ich ochranná funkcia na cievy, čím predchádza srdcovým infarktom a mozgovým príhodám.

Vysoký podiel antioxidantov, celulózy a pektínu v červenej repe (špeciálny druh vlákniny) podporujú trávenie.

Ak máte nábeh na stukovatenie pečene, červená repa je práve tá potravina, ktorá vás od neho takmer isto ochráni.

Červená repa a výkon

Červená repa vám zabezpečí nielen extra prísun zdravia, ale aj fyzickej sily.

Zvyšuje totiž výkon, výdrž a vytrvalosť počas cvičenia.

Z uvedeného dôvodu je táto zelenina extrémne prínosnou potravinou pre atlétov, športovcov či ľudí, ktorí ťažko fyzicky pracujú.

Ako konzumovať červenú repu

Červenú repu môžete konzumovať surovú, odšťavenú, uvarenú či pečenú.

Dokonca by ste nemali vyhadzovať ani jej listy, ale ich uvariť a skonzumovať. Sú totiž extrémne bohaté na draslík. V polovici pohára listov ho je vyše 600 mg.

Štúdie ukázali, že konzumácia potravín bohatých na draslík a súčasná redukcia sodíka výrazne znižujú riziko ochorení srdca a mŕtvice až o 21%.

ZDROJ >>

Čo si o tom myslíte? Komentujte :)

Laser Game