Washington 18. septembra 2018 (HSP/Foto: TASR/AP- Gero Breloer)
 
Nová štúdia od inštitútu Good Food Institute (GFI), ktorá reprezentuje rastlinný potravinársky priemysel, zistila, že predaj náhrad živočíšnych produktov sa zvýšil a presiahol 3,7 miliardy dolárov

Ilustračné foto

GFI poznamenáva, že zatiaľ čo celkový predaj maloobchodných potravín v USA vzrástol iba o 2% za posledných 12 mesiacov, maloobchodný predaj rastlinných potravín sa počas rovnakého obdobia zvýšil o 17%.
“Rastlinný potravinársky priemysel prešiel z relatívne špecializovaných trhov na úplne bežné,” skonštatovala Michele Simonová, výkonná riaditeľka združenia Plant Based Foods Association (PBFA).

Simonová ďalej uvádza, že rastlinné alternatívy mäsa a mlieka sú teraz konzumované nielen vegetariánmi, ale aj “bežnými spotrebiteľmi”, ktorí sa “tešia z týchto lahodných a inovatívnych možností na súčasnom trhu”.
Najznámejšími produktmi tohto druhu v našej oblasti sú náhrady mäsa ako tofu, seitan, či robi. Okrem iste najznámejšieho sójového mlieka je aj mlieko z ovsených vločiek, mandlí, sezamu, pšena, amrantu, ryže, či orechov.
Inštitút GFI poznamenal, že rastlinné mlieko sa stalo čoraz bežnejšou základňou domácností a ľudia hľadajú iné rastlinné mliečne výrobky. Mlieko na báze rastlín predstavuje trh so ziskom 1,8 miliárd dolárov a zaberá 13% celkových maloobchodných predajov mlieka v USA.
Kým rastlinné mlieko už býva známejšie, pomaly rastie aj dopyt po rastlinnom mäse. Výskum tiež zistil, že “rastlinná kategória mäsa sa vyvíja v súčasnosti podobne ako pred desiatimi rokmi kategória rastlinného mlieka”.
Podľa správy, predaj rastlinného mäsa v USA vzrástol v minulom roku o 23%, a to zo 6% v predchádzajúcom roku. Maloobchodný predaj rastlinných produktov sa zvýšil dvojciferne vo všetkých deviatich amerických skúmaných regiónoch.
Inštitút GFI predpovedal, že celosvetový trh s alternatívami mäsa bude v najbližších rokoch rásť a dosiahne 6,3 miliardy dolárov do roku 2023. V súčasnosti sa odhaduje na 4,63 miliardy dolárov.
“Keďže spotrebitelia chcú znížiť spotrebu mäsa, čoraz viac ľudí si vyberá rastlinné mäso. V skutočnosti 12% domácností v USA teraz nakupuje rastlinné mäso,” uviedla riaditeľka firemnej angažovanosti GFI Alison Rabschnuková s tým, že ide o “významný nárast oproti minulému roku” a očakáva, že “tento trend bude pokračovať”.
 
 
Príspevok Sójové mäso v hamburgeri? Čoraz viac Američanov prechádza na rastlinné alternatívy zobrazený najskôr Hlavné správy.