Bratislava 25. februára 2020 (SITA/HSP/Foto:Pixabay)

Využívanie sociálnych médií spoločnosťami na Slovensku rastie, za najaktívnejšími krajinami Európskej únie však stále zaostávame. Podľa údajov Eurostatu totiž v minulom roku využívalo sociálne siete 42 % firiem na Slovensku, kým v roku 2014 to bolo ešte len 29 %. V celej Európskej únii pritom využívanie sociálnych sietí v minulom roku potvrdila presná polovica spoločností, oproti 34 % spred piatich rokov

Ilustračné foto

Vôbec najaktívnejšie so sociálnymi sieťami v rámci únie pracujú firmy na Malte, kde ich využívanie potvrdilo 84 % subjektov. Nasledovalo Dánsko s podielom 75 % a Holandsko, kde sociálne siete v minulom roku využívalo až 74 % firiem. Na druhej strane za Slovenskom zaostávali už iba firmy v piatich krajinách. Vôbec najnižšie využívanie sociálnych sietí uvádzali spoločnosti v Rumunsku a Bulharsku s podielom 33 %, resp. 34 %. Ich slabšie využívanie ako na Slovensku už avizovali iba podniky z Poľska, Maďarska a Lotyšska.

Vôbec najvyšší nárast podielu využívania sociálnych sietí spoločnosťami medzi rokmi 2014 a 2019 pritom štatistici Eurostatu namerali v Dánsku a Luxembursku, kde podiel stúpol zhodne o 26 percentuálnych bodov na spomínaných 75 % v Dánsku a 62 % v Luxembursku. Nasledovali severské krajiny Fínsko a Švédsko s nárastom využívania sociálnych sietí firmami o 25, resp. 24 percentuálnych bodov.

Uvedené dáta Eurostatu pritom vychádzajú z ročného prieskumu využívania informačných a komunikačných technológií v podnikateľskej sfére. Spoločnosti odpovedali na otázku, či využívajú niektorý z typov sociálnych médií, ako sú sociálne siete, blogy, weby zdieľaného multimediálneho obsahu či nástroje na zdieľanie vedomostí na báze Wikipedie.

Sme pod neustálym tlakom
Mnohým kruhom nevyhovuje existencia Hlavných správ
Podporte jediné väčšie nezávislé médium na Slovensku

č. účtu: SK15 0900 0000 0005 7106 3662

PODPORUJEM nezávislé spravodajstvo

Zdroj