Napriek tomu, že Sagan je momentálne najväčšou hviezdou svetovej cyklistiky, tak nájsť pre neho nový tím nebola hračka. „Peniaze sú dôležité, ale nebudeme sa pozerať len na ne,“ vyhlasoval Saganov manažér Giovanni Lombardi. Stajne s tradíciou a najväčšími ambíciami by niekde určite našli peniaze na podpísanie Sagana. Lenže dvojnásobný majster sveta chcel, aby jeho tím zostal pokope. A to ako píše zahŕňalo dvoch mechanikov, dvoch masérov, trénera, jedného športového riaditeľa, troch jazdcov – Michaela Kolářa, Erika Bašku a jeho brata Juraja. Plus chcel podľa Velonews zostať Tourminátor v kontakte s Poliakmi Bodnarom, Majkom a Poljanskym. To je dokopy 13 nových ľudí do tímu.

Po tejto požiadavke sa zoznam záujemcov rapídne skrátil. Zoskupenia s tradíciou a s plánmi na  niekoľko rokov dopredu si nemohli  dovoliť zmeniť desať a viac ľudí v tíme, poprípade nájsť peniaze na zaplatenie ďalších. Potvrdil to aj samotný Sagan: „Veľké tímy, ktoré všetko plánujú dopredu, by kvôli mne  neprepustili polovicu tímu. Pre mňa bolo podstatné zostať s mojimi ľuďmi,“ Rokovania s majiteľom Etixxu Quick Step Patrickom Lafeverem stroskotali práve na tomto.

Ďalšou podmienkou bolo, aby so Saganom zostala aj značka bicyklov, ktorú osedláva. Verejným tajomstvom je, že práve americká továreň Specialized prispieva nemalou sumou na Saganov rozprávkový plat.

Práve výrobca bicyklov zohral kľúčovú rolu pri honbe na Sagana. Počas Gira d´Italia kontaktoval riaditeľa tímu Bora – Argon 18 Ralpha Denka. Vtedy ešte riaditeľ stajne len s Pro Continental licenciou vycítil šancu zaradiť tím medzi smotánku pelotónu. Zlákaním Saganovej skupinky by bol k World Tour licencii o veľký  kus bližšie. „Nemali sme veľa jazdcov a zamestnancov so skúsenosťami z World Tour, tak sme začali hľadať,“ vysvetlil Denk.

Denk bol v minulosti majiteľom tímu Giant, pomáhal založiť zoskúpenie NetApp a vyznal sa v prostredí vrcholovej cestnej cyklistiky. Vycítil, že po dopingovom škandále sa vracia do Nemecka cyklistický bum a aj to, že UCI bude omnoho prísnejšia pri udeľovaní najvyššej licencie. Jediná cesta, ako ju dostať, viedla cez Sagana. Začal zháňať teda peniaze na Slováka a jeho krajanov.

Počas Gira sa stretol s majoritným sponzorom tímu výrobcom kuchynských spotrebičov Bora. „Povedali mi, že nedokáže pokryť celú Saganovu skupinku, ale mám sa ho pokúsiť získať. Dali mi teda povolenie konať,“ rozpovedal sa Denk. Lenže on vedel, kde hľadať peniaze. Oslovil Philipa Harincka. Muža, ktorý marketingovo zastrešoval výrobcu sanity Hansgrohe na belgickom trhu. Prečo práve jeho? Pretože pred desiatkami  rokov sponzoroval americký tím US Postal s Lanceom Armstrongom na čele. Harinck vycítil potenciál svetovej cyklistiky a nakoniec vybavil, aby Hansgrohe bol rovnocenným partnerom Bory v novom tíme. Pridal sa k nemu aj Saganov výrobca bicyklov a peniaze sa razom našli.

Počas Critérium du Dauphiné odcestoval Denk do Monaka, kde sa stretol so Žilinčanovym manažérom Lombardim. Rokovania netrvali dlho a Nemec odchádzal z nich so Saganom vo vrecku ešte mesiac pred začiatkom prestupového termínu. „Rokovania išli veľmi hladko. Mal som dobrý pocit z toho, že sme sa dokázali rešpektovať a potom to už malo rýchly spád,“ povedal Denk o svojom životnom obchode. Rovnako hovoril aj Sagan na prvej tlačovke v novom tíme„Bora-Hansgrohe bol jediný tím, ktorý mal o mňa skutočný záujem, pretože ostatní len rozprávali a rozprávali, ale nepodnikli nič. S Ralphom sme sa raz stretli a nabralo to rýchly spád.“

Sagan odjazdil za Bora-Hansgrohe už svoje prvé etapové preteky. V Austrálii skončil štyrikrát druhý. Tourminátor hovorí, že je to dobrý začiatok, no jeho zamestnávatelia majú pred novou sezónou väčšie plány – zelený dres na Tour de France, vyhrať jeden  z monumentov a skončiť v prvej šestke klasifikácie tímov UCI. Peter bude mať teda čo robiť, aby potvrdil, že je hodný toľkých miliónov.