Bratislava 10. februára 2017 (HSP/Foto:Pixabay)

Ľudia cestujú častejšie a na viac dní. Hotelierom sa darí, a tak v minulom roku stúpala nielen obsadenosť ubytovacích zariadení, ale aj ceny. Vyplýva to z prieskumu najväčšieho zľavového portálu u nás, ZľavaDňa, ktorý bol odprezentovaný na druhom ročníku Konferencie o cestovnom ruchu vo Vysokých Tatrách. 

Ilustračné fotoIlustračné foto

„Rok 2016 bol historický najúspešnejším rokom pre cestovný ruch. Až 90,5 ubytovacích zariadení zaznamenalo v minulom roku nárast tržieb, za ktorými stál najmä nárast obsadenosti aj priemernej ceny za osobu a noc,“ potvrdzuje zakladateľ portálu ZľavaDňa Zdenko Hoschek.

??????????????????????????????Ceny zvyšovali takmer všetky hotely, až 23,8 percentám z nich narástla cena za osobu a noc až o viac ako 10 percent.  „Ak sa ceny zvyšujú kontinuálne, napríklad o 5 až 10 percent, čo si zákazník až tak nevšimne, má to zmysel aj pre ziskovosť. Opačne by to mohlo skôr uškodiť. Aj na ZľavaDňa však vidíme, že cena pobytov sa celkovo zvyšuje. Dnes predávame 150-200 eurové pobyty v stovkách, čo v minulosti nebolo bežné,“ potvrdzuje Hoschek.

Zmeny však nastali aj vo vnímaní cestovaného ruchu samotnými zákazníkmi. „Stúpa trend posilňovania slovenskosti – Slováci chcú tráviť dovolenku na Slovensku. Až 52,9 z nich preferovalo v minulom roku pobyt na 3 a viac nocí,“ dodáva. Ľudia si teda doprajú viac dovolenky, ako v minulosti. Dokazuje to aj fakt, že viac ako pätina opýtaných navštevuje nejaké ubytovacie zariadenie na Slovensku 3 a viackrát do roka, sú to tzv. intenzívni cestovatelia. „Práve toto by mali využiť hotelieri na vytvorenie takých podmienok, aby sa k nim zákazník mal dôvod vracať a zostať dlhšie,“ dopĺňa Hoschek. Pretože keď už Slováci niekam vycestujú, až 73 percent si dopraje doplnkové služby (prevažne obed, káva a zákusok, masáž, športové aktivity alebo iné aktivity v okolí).

Počet zákazníkov, ktorí trávia svoju dovolenku na Slovensku, stúpa samozrejme aj kvôli nepriaznivým udalostiam vo svete. „A oproti roku 2015, kedy nadpolovičná väčšina ľudí šla do zahraničia raz do roka, napríklad na dovolenku do Chorvátska alebo do Egypta, sa v minulom roku oveľa viac posilnila skupina tých, čo chodia von 2 až 3-krát do roka. Sú to tí ľudia, ktorí obľubujú tzv. city breaky – víkend v Barcelone či Miláne. Ľudia sú viac aktívni, chcú si viac užívať, prejavuje sa to na domácom aj na zahraničnom cestovnom ruchu,“ dodáva Hoschek.

Z prieskumu, ktorý vznikol na vzorke 1500 zákazníkov a hotelierov, však vyšlo aj to, že, prekvapivo, oproti minulým rokom, si dovolenky plánujeme oveľa skôr. Až na takmer dvojnásobok sa zväčšila skupina tých, ktorí plánujú aj viac ako 2 mesiace dopredu. A stále cestujeme najčastejšie v páre.

V roku 2017 plánujú Slováci cestovať rovnako alebo ešte častejšie, ako v minulom roku.

ZľavaDňa je od svojho vzniku v roku 2010 stabilnou jednotkou na slovenskom trhu kolektívneho nakupovania. Je súčasťou skupiny Creative Web, ktorá prevádzkuje internetové portály SlevaDne.cz, Bookio.sk, BookioPro, či Camarero. Obrat skupiny v roku 2015 dosiahol 23 mil. EUR. Portál ZľavaDňa bol v roku 2013 zaradený do rebríčka najrýchlejšie rastúcich technologických firiem v strednej Európe zostavovaný medzinárodnou spoločnosťou Deloitte. V roku 2014 získala ZľavaDňa cenu Ministra hospodárstva SR za najinšpiratívnejší podnikateľský príbeh a v minulom roku ocenenie Slovak SuperBrands 2016.

Redakciu informovala Lucia Čížová.