Slovensko 21. januára 2017 (HSP/Foto: TASR/AP -Michel Euler)

Z viacerých prieskumov vyplynulo, že reťazec Lidl má vo svojich predajniach už dlhodobo najnižší podiel slovenských výrobkov. Z prieskumu Potravinárskej komory Slovenska, ktorý sa uskutočnil v roku 2015, vyplynulo, že podiel našich výrobkov tvoril len 14 percent. V roku 2016 sa tento podiel o niečo zvýšil, avšak naďalej sa Lidl v rebríčku nachádza posledný.

Predajňa LidlPredajňa Lidl

V roku 2016 uskutočnila Potravinárska komora Slovenska ďalší prieskum, v ktorom zistila, že podiel slovenských výrobkov tvorí v obchodných reťazcoch len 39 percent. Negatívnou správou teda je, že na Slovensko sa dováža čoraz viac potravín. Odzrkadľuje to negatívne číslo rozdielu medzi vývozom a dovozom, ktoré v predchádzajúcom roku dosiahlo hodnotou -1,1 miliardy eur.

Podľa minuloročného prieskumu mal reťazec Lidl 16 percent slovenských produktov. Pre porovnanie predposledný supermarket Kaufland má 35 percent a reťaz COOP Jednota, ktorý sa umiestnil na prvom mieste, má 60 percent.

Zaujímavosťou je aj skutočnosť, že kým na Slovensku sa podiel slovenských výrobkov v reťazci Lidl pohybuje okolo hodnôt 15 percent, u našich susedov je trend iný. Podľa medializovaných informácií spoločnosť Lidl má v Českej republike vo svojich predajniach až 40,8 percenta českých potravín. Keď sme sa pýtali prečo je na Slovensku trend v neprospech slovenských dodávateľov vedúci oddelenia komunikácie Tomáš Bezák nám neodpovedal.

Na otázky ‘Podľa akého kritéria sa riadi spoločnosť Lidl pri výbere slovenských produktov a produktov celkovo? Sú výrobky, ktoré Lidl dováža prevážne z Poľska v lepšej kvalite ako výrobky slovenských výrobcov?’ hovorca odpovedal len stručne. „Našich dodávateľov vyberáme v súťaži kde rozhodujú tri kritériá: kvalita, schopnosť zabezpečiť kontinuálne dodávky nami požadovaného množstva a cena,“ vysvetlil Bezák.

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.