Bratislava 15. augusta 2018 (HSP/Foto: screenshot youtube)
 
Hejter Rastislav Kalnovič vymyslel akciu Pohľadnica Vlkom vyjadrujúcu nesúhlas s pobytom nostalgickej motorkárskej skupiny Noční vlci na Slovensku. Pohľadnica koluje internetom a Kalnovič chcel objednať v okrese Trnava aj bilbordy s rovnakým vizuálom. Lenže dve bilbordové spoločnosti jeho objednávku odmietli

Na snímke tvorca vizuálu bilbordu a v pozadí “vítací” bilbord s pohľadnicou pre Nočných vlkov

Miroslava Kernová, ktorá prevádzkuje web Omediach.com, ktorý je súčasne aj blogom dezinformačného Denníka N, rozhorčene píše o prípade, keď si dve súkromné bilbordové spoločnosti dovolili odmietnuť objednávku na zverejnenie inzercie s kontroverzným ideologickým obsahom.
Mladý hejter Rastislav Kalnovič vymyslel a šíri vizuál Pohľadnica Vlkom na protest proti tumu, že si Noční vlci na Slovensku založili svoje sídlo. V tej súvislosti si chcel na vlastné náklady objednať aj niekoľko bilbordov v okrese Trnava. Dve bilbordové spoločnosti – Bigmedia a Arton – najprv súhlasili, prijali už aj objednávky, ale neskôr mu napísali, že si to rozmysleli a objednávky zrušili. Podľa Kernovej pritom na vizuále nie je nič, čo by bolo v rozpore s etickými normami.
Pre slniečkarov je to šok. Zvykli si, že len oni môžu rozhodovať o tom, ktoré názory sú prijateľné a ktoré nie. Oni rozhodujú o tom, kto sa môže objaviť na obrazovke, vyhlásili štvanicu na verejne známe osoby, ktoré si dovolili komunikovať s „dezinformačnými“ médiami, prednedávnom dotlačili Billu k tomu, aby z ideologických dôvodov odmietla predávať časopis Zem a vek… ale keď si súkromná firma dovolí odmietnuť prezentovať ich nenávistnú provokáciu, sú pobúrení.
Kernová píše o nenávistnej provokácii voči ľuďom, ktorí nijako neporušujú zákony, ako o „zásadnom spoločenskom posolstve“: „Niekedy sa rozum zastaví, čo všetko sú schopné bilbordové spoločnosti zverejniť. No pri zásadných spoločenských posolstvách majú odrazu problém.“ Vo svojom článku (môžete si ho prečítať tu: https://dennikn.sk/blog/1205548/reklamna-firma-odmietla-bilbord-proti-nocnym-vlkom-s-bilbordami-kotlebu-problem-nema/ ) uvádza príklady iných reklamných vizuálov a posolstiev, ktoré považuje za problematické či neetické, a s ktorých uverejnením spoločnosť Bigmedia v nedávnej minulosti nemala problém.
Obchodný riaditeľ spoločnosti Arton Ladislav Kotrč k záležitosti uviedol: „Rozhodol tak majiteľ spoločnosti. Ja osobne som na grafike nevidel nič zlé, preto aj bola objednávka potvrdená. Majiteľ to bral ako podnet k možnej agresii adresátov. Už sa nám v minulosti stalo, že grafika určená konkrétnej skupine skončila rozbitím reklamnej plochy.“
Ivan Lehotský
 
Príspevok Reklamná firma odmietla uverejniť bilboard proti Nočným vlkom, slniečkari zúria, že si niekto dovolí robiť to, čo oni zobrazený najskôr Hlavné správy.