New York 29. marca 2018 (HSP/Foto: TASR/AP- Peter Dejong)
 
Spoločnosť Heineken prezentovala svoje nízkokalorické pivo reklamou, ktorej slogan “sometimes lighter is better” niektorí ľudia pochopili ako údajne rasistický, uvádza britské Metro

Pivo Heineken

V reklame barman posúva fľašu piva Heineken light cez barový pult a tá prechádza okolo žien aj muža tmavej pleti hrajúceho na gitare, až sa dostane k žene s belšou tvárou. Slogan reklamy pôvodne znie “sometimes lighter is better”, pričom slovo “light” sa však dá preložiť ako “ľahký”, ale aj “svetlý”.
 

 
Pivovarnícky gigant Heineken preto začal byť kritizovaný za rasistický podtext. Proti takémuto zneniu reklamy sa ozval známy raper tmavej pleti Chance The Rapper, ktorý na Twitteri uviedol: “Myslím, že niektoré spoločnosti úmyselne predstavujú nápadne rasistické reklamy, aby získali viac zhliadnutí. (…) Reklama Heinekenu “Niekedy svetlejší je lepší” je strašne rasistický omg.”

Dodal, že nehovoril nikomu, aby kvôli tomu bojkotovali značku Heineken. Ale tri verzie reklamy boli odvtedy stiahnuté z YouTube stránky spoločnosti Heineken USA. Hovorca Bjorn Trowery povedal: “Už desaťročia spoločnosť Heineken vyvinula rôznorodý marketing, ktorý ukazuje, že je viac, čo nás spája, než nás rozdeľuje.”
 
Príspevok Reklama spoločnosti Heineken bola podrobená kritike kvôli údajnému “rasistickému” podtextu zobrazený najskôr Hlavné správy.