Prvé elektrické a autonómne jazdiace auto od Škody sa začína rysovať. Vision E predznamenáva Kodiaq kupé

Pred pár dňami sme vás informovali o tom, že sa Škoda chystá na autosalóne v Šanghaji onedlho predstaviť koncept Vision E. V uplynulých hodinách nás česká automobilka zásobuje ďalšími informáciami a zábermi, takže si poďme zrekapitulovať, čo vlastne po novom vieme. V prvom rade je už viac než jasné, že najnovšia štúdia svojimi tvarmi a rozmermi (4 645 x 1 917 x 1 550 milimetrov) naznačuje budúcu podobu Kodiaqu Coupé. Tento názov je zatiaľ síce len pracovný, no nie je žiadnym tajomstvom, že škodovka v dohľadnej dobre chystá Kodiaq v športovo-štýlovej karosérii. Ako ukazujú nové "fotografie", rozhodne sa máme na čo tešiť. Iste, to, na čo sa pozeráte, je stále len v rovine konceptu, jeho základne tvary, hrany a silueta strechy sú ale do väčšinovej miery pravdepodobne zhodné so sériovou podobou. Ostatne, predošlé koncepty pod názvami Vision a od nich odvodené sériovky sú toho dôkazom. Pripraviť sa tak môžeme na atraktívne tvary, nehovoriac o koncepcii karosérie, ktorá je v šúčasnosti jednoducho trendy.

 

Okrem samotného dizajnu sa pozornosť upriamuje na technológie. Ako naznačuje už názov, Vision E je dôležitý míľnik  pre značku Škoda, keďže pod jeho plechmi sa nachádza čisto elektrické pohonné ústrojenstvo. O pohon sa totiž stará až dvojica elektromotorov, ktoré poháňajú obe nápravy. To, aké veľké a ako dlho sa prítomné lítium-ionové akumulátory dobíjajú je na teraz otázne, vieme však to, že sústava disponuje výkonom 225 kW / 306 koní, na jedno nabitie údajne absolvuje až 500 kilometrov, pričom maximálna rýchlosť tohto počinu je 180 km/h. Kedy túto technológiu uvidíme v sériovom aute, nie je úplne známe, Škoda však tvrdí, že "už" v roku 2019 by mal prísť plug-in hybridný Superb, a len rok na to by sa mal ukázať aj prvý produkčný elektromobil. A vraj nebude zďaleka jediný. Kodiaq kupé ako taký však príde skôr, vybavený by mal byť pritom aj akýmsi autonómnym riadením. Vision E sa pýši "autopilotom" na úrovni SAE 3, dokáže teda plne automatický pohyb v kolónach, adaptívne držanie v pruhoch na diaľnici či vyhýbanie sa prekážkam. Za všetkým stoja viaceré radary a kamery, ktoré monitorujú okolie.

Zobraziť galériu 3 galeria

ZDROJ >>

Komentujte :)