Nemecko 21. decembra 2016 (HSP/kath.net/Foto:TASR/AP-Sang Tan)

Švajčiarsky výskumný ústav Media Tenor International analyzoval 20 531 správ, ktoré sa objavili v televízii, v rádiu a v tlači od 1. decembra 2013 do 30. novembra 2016

Ilustračné fotoIlustračné foto

Podľa Christiana Kolmera, vedúceho analýzy politiky v Media Tenor International, na jednu správu o evanjelickej cirkvi a jej členoch pripadajú 3 o katolíckej cirkvi a 14 o islamských organizáciách a moslimoch. Pri katolíckej cirkvi šlo hlavne o osobu pápeža, ktorý sa stal “miláčikom médií”.

Tri štvrtiny všetkých správ o islame a moslimoch mali negatívny obraz, pretože dominantnými témami boli terorizmus a vojny. Vzhľadom k tomu “hlasy moslimov a kresťanov, ktorí zastávali mierové spolužitie, tak nemohli preniknúť do médií”.

Prieskum zahŕňal okrem iného aj tieto nemecké médiá: ARD, ZDF, Deutschlandfunk, Image, Bild am Sonntag, Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, Spiegel, Focus, Welt am Sonntag či ekonomický časopis Capital.

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.