Bratislava 14. februára 2019 (HSP/Foto: TASR- Martin Baumann)
 
Európska komisia chce, aby na Slovensku bola možná kompenzácia cestovného pri všetkých vlakových spojeniach. S požiadavkou však Železničná spoločnosť Slovensko a Ministerstvo dopravy a výstavby SR nesúhlasia  

Ilustračné foto

Vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) meškali v minulom roku v priemere jednu minútu a 42 sekúnd. Načas prišlo do cieľa o 5-tisíc vlakov viac ako v roku 2017. Je to teda potešujúca správa.
Generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký však pre RTVS vysvetlil, že pri vypravení takmer 550-tisíc vlakov ročne “nie je štatisticky možné, aby niektoré spoje nemeškali”.
Analytik Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo však namieta, že “pravidelne meškajúce vlaky mávajú niekoľkominútové meškanie”.
ZSSK vracia cestujúcim peniaze za cestovný lístok, ak vlak mešká v cieľovej stanici aspoň 5 minút, ale týka sa to len nadštandardných vlakov InterCity a medzinárodnej dopravy. Vo vnútroštátnej doprave takéto právo cestujúci nemá, na čo však apeluje Európska komisia, ktorá všeobecne požaduje finančnú náhradu za meškanie vlaku, podobne ako v leteckej doprave.
Podľa hovorkyne Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku Ingrid Ludvikovej dodržiava toto nariadenie v plnej miere len päť členských krajín a v iných, podobne ako na Slovensku, sa uplatňujú výnimky.
Hovorkyňa Ministerstva dopravy a výstavby SR Karolína Ducká uviedla, že kompenzácia cestovného aj vo vnútroštátnej doprave môže znamenať “neúmerné finančné zaťaženie”, čo by mohlo viesť aj k zdraženiu cestovného.
 
Príspevok Pri meškaní vlaku cestujúcich finančne odškodnite, požaduje Európska komisia od Slovenska zobrazený najskôr Hlavné správy.