Svet 28. augusta 2018 (HSP/Sputnik/Foto:Pixabay)
 
Odborníci z Európskej kardiologickej spoločnosti zistili, aká dĺžku spánku je pre naše zdravie optimálna. Táto správa bola zverejnená na oficiálnych stránkach spoločnosti.

Ilustračné foto

Autor prieskumu, doktor Epameinondas Fountas, poznamenal, že medicína toho o vplyve spánku na kardiovaskulárny systém zatiaľ veľa nevie.
Vedci skúmali vzájomnú súvislosť medzi dĺžkou spánku a vývojom kardiovaskulárnych ochorení. Boli analyzované údaje z celkom 11 prieskumov viac ako jedného milióna dospelých ľudí, ktorí predtým nemali problémy so srdcom.
Pacienti boli rozdelení do troch skupín. Prvá skupina zahŕňala osoby, ktoré spia viac ako 8 hodín denne. V druhej skupine boli ľudia, ktorí naspia menej ako 6 hodín za deň a v tretej skupine boli osoby, ktoré spánku venujú medzi 6 až 8 hodinami denne.
Vďaka prieskumu odborníci zistili, že spánok kratší ako 6 hodín denne zvyšuje riziko vzniku ischémie a mozgovej mŕtvice o 11 %, zatiaľ čo spánok dlhší ako 8 hodín zvyšuje toto riziko o celých 33 %.
Z toho vyplýva, že nedostatok a nadbytok spánku rôzne zvyšujú riziko vzniku tohto ochorenia a tiež úmrtia na srdcové choroby či mozgovú mŕtvicu. To bolo zistené počas sledovania, ktoré trvalo približne deväť a pol roka.
Fountas poznamenal, že je nepravdepodobné, že krátka dĺžka spánku vážne uškodí nášmu zdraviu. Pri experimente však bolo nazhromaždené mnoho dôkazov o tom, že je potrebné vyhnúť sa príliš dlhému spánku.
 
Príspevok Prekvapí vás, aká dĺžka spánku vám škodí najviac zobrazený najskôr Hlavné správy.