Wolfsburg 13. októbra 2017 (TASR/HSP/Foto:TASR/AP-Jens Meyer)

Koncern Volkswagen v septembri dodal svojim zákazníkom viac áut ako v ktoromkoľvek mesiaci predtým. Odbyt na domácom nemeckom trhu však pokračuje v poklese.
Ilustračné foto

Celkovo sa predaj koncernu v septembri medziročne zvýšil o 6,6 % na 1,01 milióna vozidiel. Vysoký záujem bol predovšetkým o nové športovo-úžitkové vozidlá (SUV). Z regionálneho hľadiska hrala dôležitú úlohu Čína, uviedol šéf predaja skupiny Fred Kappler.
Za prvých 9 mesiacov tohto roka odbyt koncernu vzrástol o 2,6 % na vyše 7,6 milióna vozidiel.
Odbyt na domácom trhu však pokračoval v poklese. Predaj skupiny v Nemecku sa znížil o 3,3 % na 107.000 áut. Naopak, odbyt na čínskom trhu vyskočil o 6,3 % na 406.000 vozidiel.
Spomedzi jednotlivých značiek koncernu sa v septembri darilo predovšetkým Seatu, ktorého predaj stúpol o 11,2 % na 39.800 automobilov. Odbyt kmeňovej značky Volkswagen vzrástol o 8,4 % na 593.700 vozidiel. Zvýšil sa tiež predaj prémiovej značky Audi, konkrétne o 2,6 % na 178.400 áut.

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.