Moskva 26. decembra 2016 (HSP/sputnik/Foto:TASR/AP-Dmitry Petrochenko)

Zrúteniu Tu-154 do Čierneho mora bezprostredne po vzlete z letiska Adler mohla predchádzať extrémna situácia na palube, ktorá neumožnila posádke vyslať núdzový signál na zem, povedal bývalý šéf smeny hlavného centra jednotného systému riadenia letovej prevádzky Ruska Vitalij Andrejev.

Na snímke lietadlo typu Tu-154Na snímke lietadlo typu Tu-154

“Po vzlete a krátkom dvojminútovom lete stratilo lietadlo spojenie a nevyslalo na zem akékoľvek informácie o problémoch, čo môže nasvedčovať tomu, že sa na palube stala extrémna situácia, alebo došlo k vplyvu na stroj zvonku, alebo sa zrazil s prekážkou, ktorá tam však len ťažko bola,” domnieva sa Andrejev, ktorý v letectve pracoval 47 rokov.

Dodáva, že “Tu-154 je veľmi spoľahlivý stroj a zázraky neexistujú, tieto lietadlá len tak nepadajú”.

“Zažil som prípady, keď Tu-154 pristál po zlyhaní všetkých troch motorov, alebo napríklad slávne pristátie v tajge na opustenej pristávacej dráhe,” dodáva expert.

“Verzia o poruche na palube, o ktorej sa hovorí, ako je porucha na vyváženie kormidla, alebo odchýlenie sa z trasy letu, určite nemohli zabrániť posádke odovzdať tieto informácie na zem,” dodal Andrejev.

“To znamená, že sa stalo niečo extrémne, z praxe sú také situácie možné pri unesení lietadla,” dodal.

Expert spresnil, že údaje z automatického nahrávacieho zariadenia “s presnosťou na 99,99% dokážu objasniť, čo sa stalo v kabíne v čase katastrofy”.