Pozor, fotografujeme vás: V skiareáloch začnú platiť nové pravidlá o ochrane osobných údajov

Česko 20. februára 2018 (HSP/Foto:TASR/AP-Keystone, Olivier Maire)

Skiareály budú musieť začať lyžiarov informovať o tom, že ich sníma kamera a jasne uvádzať ako s  ich osobnými údajmi zachádza. Aj skiareálov sa totiž dotkne nariadenie EÚ o ochrane osobných údajov (GDPR), ktoré začne platiť v máji, uvádza iDnes.cz
Ilustračné foto

Poradca v oblasti ochrany osobných údajov zo spoločnosti 2K CONSULTING s.r.o, Radek Kubíček uvádza, že implementácia GDPR sa dotýka lyžiarskych areálov rovnako ako iných právnických osôb, ktoré musia pri spracovaní osobných údajov plniť určité povinnosti. Lyžiarske areály budú musieť umiestniť informačné tabule, že priestor je monitorovaný kamerami a zverejniť údaje o tom, kto je správca tohto spracovania.
Kubíček ďalej dodal, že na svojich webových stránkach musia skiareály doplniť zásady ochrany osobných údajov. „Ku skipasu musia skiareály doplniť účel spracovania osobných údajov, ktorý sa opiera o oprávnený záujem správcu.“
Okrem toho trápi skiareály aj problém s predpredajom nevyužitých skipasov.  „Úbytok na tržbe sa za jeden rok pohybuje v radoch státisicov až miliónov korún, v minulom roku sme riešili okolo tri tisíc situácií, keď došlo k blokácii skipasov kvôli ich predpredaju,“ hovorí riaditeľ SkiResortu Petr Hynek.
Tieto problémy rieši aj areál Špindlerův Mlýn. „Ročné straty spôsobené predprejom skipasov zaznamenávame v radoch miliónov korún za zimnú sezónu,“ povedala hovorkyňa areálu Martina Voráčková.
„Pokiaľ obsluha lanových dráh na počítači vidia, že neprenosný lístok používa niekto iný, pretože je to napríklad dvojmetrový pán a na fotke je drobná dáma, tak najskôr preverí históriu priechodov a vylúči napríklad to, že si manželia omylom skipasy prehodili. Pokiaľ ale identifikujú problém, tak dotyčného zavolajú a chcú po ňom vysvetlenie. Buď sa dohodnú, alebo lístok zablokujú,“ vysvetlil riaditeľ Asociácie horských stredísk Libor Knot k problému s lístkami.
Sezónne lístky sa totiž viažu na meno majiteľa a fotografiu, ktorá je urobená pri predaji skipasu. Väčšina väčších areálov už túto technológiu používa.
Taktiež sa stáva, že si ľudia zamenia lístky v rodine alebo skupine, s ktorou prišli. „Vo väčšine prípadov sa u nás jedná o to, že si rodina dá napríklad na hoteli skipasy na jednu hromadu, potom si ich ráno rozdá a pomieša si ich, takže ich potom obsluha priradí správne,“ hovorí hovorca skiareálu Lipno Vojen Smíšek.

ZDROJ >>

Komentujte :)