Agentúra AP uviedla, že túto informáciu nebolo možné zatiaľ overiť, ale že spomínaný portál je známy svojimi dobrými vzťahmi s ruskými bezpečnostnými úradmi. „Veliteľ, padáme,“ citoval Life.ru výkrik jedného z pilotov. Krátko predtým ohlásil problém so vztlakovými klapkami.

„Ventily, ku*va,… čo sa to ku*va deje – výškomer – nam…,“ zakričal pilot v momente padania lietadla, ktoré nedokázal zvrátiť. Mnohé zo slov na zázname však boli podľa ruských médií nezrozumiteľné a nečitateľné. Potom lietadlo vyslalo signál nebezpečného priblíženia sa k zemi a následne pilot zakričal pamätné slová o blížiacej sa katastrofe.

O problémoch s klapkami informovala tiež agentúra Interfax, podľa ktorej zariadenie nepracovalo synchrónne, čo viedlo k strate rýchlosti a poklesu vztlaku pod krídlom. Interfax tiež uviedol, že predbežná analýza letového záznamníka ukazuje na chybu pilota.

Vztlakové klapky sú pohyblivým mechanizmom na krídlach lietadiel, ktorý zaisťuje zvýšenie vztlaku tak, aby pri štarte alebo pristávaní mohol stroj letieť pri nižšej rýchlosti. Vyšetrovatelia preverujú štyri hlavné varianty pádu. Popri technickej závade sú to chyba pilota, zlé palivo a cudzí predmet v motore.

Rekonštrukcia pádu lietadla

Haváriu lietadla Tu-154 natočil náhodný svedok

Nedeľnú haváriu lietadla Tupolev Tu-154, pri ktorej zomrelo všetkých 92 ľudí na palube, nakrútil náhodný svedok. Podľa agentúry TASS to oznámila hovorkyňa ruských vyšetrovateľov Svetlana Petrenková. 

„Boli vypočutí noví očití svedkovia leteckého nešťastia, vrátane človeka, ktorý natočil štart, nasledujúci let a pád lietadla do mora,“ citoval TASS Petrenkovú. Okrem tohto záznamu už vyšetrovatelia zhliadli ďalšie obrazové nahrávky urobené pred odletom havarovaného stroja z letiska v Soči. Detaily videa, ktoré zachytáva nehodu, však zatiaľ nie sú známe.