V roku 1997 začala Ruská televízia vysielať nový formát – reality šou The Incercept. V nej sa proti sebe postavili skutoční zlodeji áut a skutočná polícia. Zlodej mal za úlohu ukradnúť auto a nenechať sa chytiť najbližších 35 minút.

Pravidlá boli jednoduché: zlodej dostal kľúč od auta a malý náskok. Po chvíli sa začala poriadna naháňačka, ktorú mala polícia uľahčenú tým, že v aute bol nainštalovaný GPS modul.  Ak sa zlodejovi podarilo uniknúť, dostal úplne nové Daewoo Espero. Ak sa mu to však nepodarilo, polícia s ním zaobchádzala ako so skutočným zločincom – čo skončilo lámaním kostí priamo pred kamerou. Znie to hrozne, ale priznajme si, asi by sme to pozerali všetci. A taký istý postoj k tomu zaujali aj Rusi, ktorých milióny šou doslova pripútala pred televíziu. 

Video

Väčšine zločincov sa uniknúť nepodarilo. Ako sa neskôr ukázalo, táto šou bola zúfalým nápadom polície, ktorá si nevedela poradiť s narastajúcou kriminalitou v oblasti kradnutia vozidiel. Tým, že väčšina účastníkov šou zlyhala a navyše pred kamerou dostala poriadne do nosa, chcela ruská polícia odradiť všetkých budúcich nádejných dlhoprstých. 

Nuž, Rusi podcenili svoju vlastnú náturu a stal sa presný opak. Tých pár zlodejíčkov, ktorým sa podarilo zvíťaziť, sa stalo národnými hrdinami. Keď diváci videli neuveriteľné riešenia, s ktorými títo zlodeji prišli, zrazu si to chcel skúsiť každý a začalo sa kradnúť oveľa viac. Najslávnejším víťazom šou sa stal jeden chlapík, ktorý položil auto na plťku a odplával do stredu jazera. Polícia sa len márne prizerala na chlapíka, ktorý plťkoval po jazere a tešil sa z výhry. Auto sa síce utopilo, no večnú slávu mu už nikto nevzal. V inej epizóde zase zlodeja chytila skutočná hliadka, ktorá dostala hlásenie, že po Moskve sa nebezpečne rúti neznáme auto.

Video

A hoci teda šou mala obrovský úspech, merítkom úspechu jej tvorcu nebola sledovanosť a tretia sezóna nikdy nezačala. Hoci sa v kuloároch šušká, že The Intercept by sa mohol na obrazovky televízií vrátiť, dá sa však predpokladať, že ruské autority z toho nadšené nebudú. Koniec koncov, v krajine sa každoročne odcudzí približne 150-tisíc áut a tomuto nespomalujúcemu trendu pomohla práve šou, ktorá mala všetkých potenciálnych zlodejov odradiť.