V zmysle menších či väčších zmien v rámci i-čkového radu od BMW sa vylepšenou technikou pýši už nielen nedávno modernizovaná i3-ka, ale po novom už aj model i8. Ten zastupuje svetovo najpredávanejší plug-in hybridný športový automobil, ktorý v roku 2014 nielen svojou technikou, ale aj dizajnom vskutku ohúril svet. Odvtedy prešlo síce pár rokov, atypickosť í-osmičky nepominula. Medzičasom však dochádza k drobným zlepšeniam, ktoré zároveň sprevádza príchod verzie s dodatkom Roadster. Jej podstatou je elektricky ovládaná plátená strecha, ktorú je možné otvoriť, respektíve zatvoriť v sklonku 15 sekúnd, pričom celý proces funguje až do rýchlosti až 50 km/h. Dôkladne prešpekulovaný mechanizmus zabezpečuje schopnosť zložiť strechu do kompaktného tvaru, vďaka čomu sa dokáže v zadnej časti uložiť vo vertikálnej polohe.
 
Plug-in hybridná stíhačka od BMW zhadzuje strechu a naberá kone. Privítajte i8 Roadster
 
Otvorený variant si pritom naďalej ponecháva svoje do hora sa vyklápajúce dvere, dokonca, v tomto prípade ide o ich bezrámové vyhotovenie. BMW i8 Roadster váži 1595 kilogramov, charakteristickým poznávacím znakom „faceliftu“ pritom bude dvojica nových farebných odtieňov – E-Copper a Donington Grey. Aj naďalej ide o vozidlo s hliníkovým podvozkom a priestorom pre pasažierov, ktorý je vyrobený z plastov vystužených uhlíkovými vláknami. Oba karosárske varianty využívajú progresívne optimalizovanú technológiu BMW eDrive, ktorá zahŕňa vysokonapäťovú batériu s výrazne rozšírenou kapacitou článkov a kapacitou uchovávania energie, ako aj elektromotor, ktorý generuje vyšší maximálny výkon.
 
Plug-in hybridná stíhačka od BMW zhadzuje strechu a naberá kone. Privítajte i8 Roadster
 
Celková kapacita lítium-iónovej batérie sa po novom pohybuje medzi 7,1 a 11,6 kWh. Elektromotor má k dispozícii teda viac energie, medzičasom preto dochádza aj k navýšeniu maximálneho výkonu o 9 kW / 12 koní na 105 kW / 143 koní. Čisto na elektrický pohon vedia obe i8-čky, ako Coupé, tak aj Roadster, uháňať rýchlosťou až 120 km/h (v režime eDrive), následne sa pripojí benzínový agregát. 1,5-litrový trojvalec dosahuje maximálny výkon 170 kW / 231 koní a 320 Nm, kombinovaný výkon sústavy tak pre modelový rok 2018 predstavuje hodnotu až 275 kW / 374 koní. Akcelerácia na stovku trvá verzii Coupé 4,4 sekundy, Roadster vyšprintuje na rýchlosť 100 km/h za 4,6 sekundy. V oboch prípadoch je maximálna rýchlosť elektronicky obmedzená na 250 km/h. BMW uvádza priemernú spotrebu na úrovni 1,9, respektíve 2,1 litra na sto kilometrov, je však jasné, že v reálnej prevádza to bude o čosi viac.

Zobraziť galériu 10 galeria