Plavčan uviedol do života novinku autorov metódy Životných máp

Bratislava 6. júna 2017 (TASR/HSP/Foto:TASR-Martin Baumann)

Autori Kamila a Peter Kopsovci, známi vďaka metóde Životných máp (Kops’ Method), predstavili dnes v Bratislave publikáciu Ako sa dohovoriť s tigrom. Tretí titul českých autorov projektívne-diagnostickej metódy, ktorá sa venuje problémom detí i dospelých v oblasti ADHD, pomáha rodičom i pedagógom lepšie spoznať a dorozumieť sa s deťmi, prichádza po knižkách Tiger robí uáá uáá… a Ako sa krotí tiger. Novinku v rámci “tigrej” edície venovanej komunikačným typom uviedol do života minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Peter Plavčan.
Na snímke minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Peter Plavčan

“Je pre mňa relatívne nová, pretože teóriu, o ktorej hovorí, som všeobecne poznal, ale až tu som si uvedomil, aká je veľmi dôležitá hlavne pre deti v základnej škole,” povedal Peter Plavčan ku knižke, ktorá by mala byť základným manuálom pedagóga, ako porozumieť deťom. Kopsovci rozdelili deti do štyroch základných komunikačných typov – pocitový, rozumový, obrazový a sluchový. Kniha naučí čitateľov ich rozoznávať, chápať a tiež s nimi “správne” zaobchádzať. Podľa Plavčana by sa mohla stať súčasťou pripravovanej školskej reformy: “Budeme o tom uvažovať, domnievam sa, že ak učiteľ sa naučí používať túto metódu a pochopí, ako ľahšie sa pracuje s deťmi, ak si ich rozdelí do jednotlivých komunikačných typov, tak jeho deti určite dosiahnu lepšie vzdelávacie výsledky.”
Minister školstva ďalej prezradil, že o prípadnom zavedení komunikačnej typológie do výučby na pedagogických školách či organizovaní špeciálneho výcviku pre učiteľov sa bude radiť s expertmi. “Mám na to veľmi dobrú príležitosť, približne o dva týždne, k reforme výchovy a vzdelávania som si prizval dekanov pedagogických fakúlt a významných profesorov pedagogiky. Budeme mať okrúhly stôl, je to jedna z otázok, na ktorú sa chcem opýtať.”
Plavčan pre TASR pripustil, že v školských triedach pribúdajú deti, ktoré si vyžadujú niečo navyše – hyperaktívni žiaci, deti s dysgrafiou, dyslexiou a podobne: “Učiteľ by mal odhaliť, akým spôsobom má s týmito deťmi komunikovať, aby im mohol dať čo najviac.”

ZDROJ >>

Komentujte :)