Peter Sokol: SNS sa posunula do mainstreamu a slúži ako obchodná platforma svojho predsedu

Bratislava 17. októbra 2018 (HSP/Extraplus/Foto:Kristián Majzlan)
 
Prinášame vám rozhovor s Petrom Sokolom, 1. podpredsedom politickej strany Národná koalícia 

Na snímke Ing. Peter Sokol, 1. podpredseda politickej strany Národná koalícia (NK), www.narodnakoalicia.sk

Predpokladáte, že je v súčasnosti priestor pre novovzniknuté strany s národným, kresťanským a sociálnym princípom, ktoré dokážu osloviť slovenského voliča?
Strana Národná koalícia nie je novovzniknutá strana. Existuje od roku 2014, ešte ako Strana demokratického Slovenska. Od roku 2016 zmenila názov na Národná koalícia, vtedy ako platforma pre národne a kresťansky orientovaných priaznivcov aj nečlenov strany pod vedením súčasného podpredsedu. Činnosť strany sa výrazne zdynamizovala po zvolení nového vedenia koncom marca 2018. Keď sledujete súčasné politické dianie v EÚ, ktorej členom je i Slovensko, je existencia strán s čitateľnou programovou a hodnotovou orientáciou nesmierne dôležitá. Pokusy európskeho liberálneho mainstreamu neustále spochybňovať význam národných štátov, nastoľovanie okrajových tém (gender, LGBTI), problematika migrácie, globalizácie, kultúrnej a hodnotovej vojny, ktorá prebieha na našom kontinente – to všetko len podčiarkuje význam strán s národno-kresťanským etosom a zameraním na zvyšovanie sociálneho blahobytu a súdržnosti občanov.
 
V čom sa bude vaša strana odlišovať od súčasných národných strán SNS a ĽSNS?
Predovšetkým podľa môjho videnia sveta SNS a ĽSNS sú národné a kresťanské strany len preto, že sa tak samy označujú. V praktickej rovine sa SNS posunula do mainstreamu, aby sa stala tzv. salonfähig a slúži ako obchodná platforma svojho predsedu, ktorý sa ani netajil tým, že si ju kúpil (podľa jeho vyjadrení uhradil dlhy po predchádzajúcom predsedovi) a že je jej jediným majiteľom. Marian Kotleba zasa dokázal šikovne využiť nespokojnosť časti občanov s ťaživou ekonomickou situáciou tým, že na základe jednoduchých hesiel a osobnej mobilizácie ponúkol jednoduché riešenia, ktoré (ako ukázalo krátke obdobie jeho vládnutia v banskobystrickej župe) sú v praktickej politike viac-menej nerealizovateľné.
 
Čím chcete osloviť a presvedčiť voliča, aby sa rozhodol práve pre vašu politickú partaj?
Jasnou hodnotovou a programovou orientáciou strany, dôveryhodnosťou jej čelných predstaviteľov a budovaním masovej členskej základne. Už teraz evidujeme viac ako 1 300 členov.
 
Na politickej scéne je množstvo strán s národným akcentom, no nikdy neprekročili hranicu jedného percenta. Viete si predstaviť, že by vaša strana mohla prijať do svojich radov práve predstaviteľov týchto rozdrobených ministraničiek?
Myslím si, že do budúcnosti majú šancu strany jasne programovo definované, so solídnou členskou základňou, ktorá dokáže generovať dostatok odborného zázemia (za starých čias kádrové rezervy), tak aby strana vedela včas reagovať na dynamicky sa meniace vonkajšie podmienky. Osobne som presvedčený, že éra tzv. marketingových strán s marginálnou členskou základňou nebude mať dlhé trvanie.
Lenka Mayerová
 
Článok pôvodne vyšiel na www.extraplus.sk
 
Príspevok Peter Sokol: SNS sa posunula do mainstreamu a slúži ako obchodná platforma svojho predsedu zobrazený najskôr Hlavné správy.

ZDROJ >>

Komentujte :)