Bratislava 15. februára 2018 (HSP/Foto:TASR-Marko Erd)

Takmer 85% z každého eura, ktoré je investované do nových členských štátov, sa vracia starým členským štátom, pripomenul podpredseda vlády SR Peter Pellegrini veľvyslancom všetkých 28 krajín EÚ na dnešných pracovných raňajkách. V diskusii o aktuálnych otázkach, ktoré hýbu Európou, vystúpila najmä téma kohéznej politiky po roku 2020. 
Na snímke podpredseda vlády SR pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini

Vicepremiér Pellegrini tlmočil jednoznačnú pozíciu Slovenskej republiky – eurofondy ako hlavný investičný nástroj EÚ na vyrovnávanie rozdielov medzi krajinami a regiónmi musia pokračovať. „Našim cieľom musí byť, aby mal každý občan Európskej únie rovnakú životnú úroveň. Preto pri debate o budúcnosti eurofondov Slovensko zohľadňuje tieto otázky: Sú železnice dokončené? Nie. Sú diaľnice hotové? Nie. Je mnoho iných vecí v našej krajine na rovnakej úrovni ako v západnej Európe? Nie. Potrebujeme politiku súdržnosti po roku 2020? Áno!“
Zároveň vyzdvihol naše národné priority, na ktorých sa Slovensko zhoduje s krajinami V4+4. Sú to silná spoločná európska vízia a stratégia, flexibilita pri výbere tematickej podpory, a najmä zásadné zjednodušenie systému, ktorý bude zameraný na výsledky.
„Po brexite nebude európsky rozpočet taký štedrý ako predtým a Slovensko je pripravené zvýšiť svoj príspevok doň. No ak máme dostať menej peňazí, potrebujeme s nimi narábať omnoho flexibilnejšie a tak jednoducho, ako sa len dá. Takisto nepotrebujeme toľko priorít ako staré členské štáty, každá krajina by si mala určiť vlastné. Začali sme na to používať výraz „smart kohézia,“ uzavrel Pellegrini.
Dnešné pracovné stretnutie sa konalo z iniciatívy bulharského predsedníctva v Rade EÚ a jeho ďalšími témami boli budúcnosť Európskej únie a eurozóny, bezpečnosť a migrácia.
Redakciu informovali z Úradu podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu.

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.