Či už sa nám to páči alebo nie, aj taká značka ako Ferrari pristúpila na downsizing, čoho dôkazom je faceliftované FF-ko, teda model GTC4Lusso s dodatkom T. Ten totiž prišiel nielen o špecifický pohon všetkých štyroch kolies, ale aj dvanásťvalcový motor a s ním spojený výkon. Stále relatívne nová záležistosť predstavuje akýsi nový „entry-level“ model štvormiestneho Ferrari, ktorého motorové útroby bude vypĺňať V8-čka s dvojicou turbodúchadiel. Aby sme boli presnejší, ide o 3,9-litrový agregát, ktorého výkon predstavuje 610 koní pri 7600 ot./min a zároveň 760 N.m. Osemvalcová verzia váži len 1740 kilogramov, pričom výkon putuje len na zadnú nápravu, čím sa z tohto vyhotovenia stáva po jazdeckej stránke úplne odlišný automobil. Pre úplnosť, akcelerácia na stovku tomuto Ferrari trvá 3,5 sekundy, zatiaľ čo maximálka je 335 km/h. V tomto momente však do hry vstupuje renomovaný úpravca Novitec Rosso.
 
Ten si vskutku kontroverzné Ferrari zobral do parády a výsledok, ako vždy, stojí za to. 3,9-litrový osemvalec nadopoval na úroveň 709 koní a 882 N.m, čím prekonal i jeho V12-ky variant. Vďaka rozsiahlejším úpravám vie takto vylepšené Lusso akcelerovať na stovku už za 3,2 sekundy, čo je na pomery automobilov so zadným pohonom veľmi solídny údaj. Ešte zaujímavejší je však zvukový prejav, nakoľko tuner siahol po úplne novom výfukovom systéme, vďaka ktorému šarmantné Ferrari znie neskutočne dobre! Po zhliadnutí priloženého videa pochopíte. Samozrejme, zmeny neobišli ani dizajn, ten sa však zmenil, chvalabohu, len v detailoch. GTC4Lusso je zabalené do sivého odtieňa, doplnený o čierne detaily v rámci decentného karbónového aero paketu. O obutie sa starajú čierne disky NF7 s červenou aplikáciou, pričom pokiaľ sa pýtate na veľkosť, tak ide o 21, respektíve 22″ kolesá.

 

Zobraziť galériu 13 galeria