Nové poháre Starbucks s nádychom LGBTI rozpútali diskusiu v médiách a na internete

23. novembra 2017 (HSP/Foto:Facebook Starbucks)

Reťazec kaviarní Starbucks si pre sviatočnú sezónu pripravil novinku – jednorázové poháre s tématikou pripomínajúcou motívy na podporu hnutia LGBTI. Samotná spoločnosť to nepotvrdila ani nepoprela. U zákazníkov sa tak rozpútala diskusia, či je takéto kampaň správna, alebo nie. Informuje iDnes.cz.
Ilustračné foto

Propagačné video sviatočných téglikov Starbucks, ktoré bolo prvý raz zverejnené 1. novembra, vyobrazuje dve ženy, ktoré sa na seba pozerajú, držia sa za ruky a popíjajú nápoj. Vzťah medzi ženami je ale trochu nejasný, kvôli čomu sa rozhoreli diskusie v médiách i na sociálnych sieťach.
Britská organizácia LGBT Awards reklamu ocenila prostredníctvom Twitteru: “Milujeme novú sviatočnú reklamu Starbucks s lesbickou dvojicou.”
Článok na webe Buzzfeed minulý týždeň ale špekuloval o tom, či je kelímok aj pre gayov. Na poháriku sú totiž aj držiace sa ruky, u ktorých nie je jasné, či patria mužom, ženám alebo ľuďom rôzneho pohlavia.
Televízny kanál Fox News reagoval na príbeh z webu Buzzfeed a rozpory sa snažil vysvetliť. Konzervatívny web The Blaze sa tiež zaoberal myšlienkou, či Starbucks náhodou nepresadzuje homosexuálne tematiku.
Ako sa uvádza vo videu, tohtoročné sviatočné motto spoločnosti je “Sviatky znamenajú pre každého niečo iné.” Video predstavuje kreslené scény ľudí, ktorí oslavujú sviatky. Dôraz je kladený na ruky.
“Na tohtoročných ručne kreslených pohároch sú scény, kde ľudia oslavujú so svojimi blízkymi, nech sú kýmkoľvek. Zámerne sme kelímok navrhli tak, aby si ho naši zákazníci mohli interpretovať svojím spôsobom, pridaním vlastných farieb a ilustrácií,” oznámila hovorkyňa spoločnosti pre denník New York Times.
Spoločnosť Starbucks zmenila dizajn téglikov kvôli nadchádzajúcemu sviatočnému obdobiu, ktoré je známe ako Deň vďakyvzdania. Severoamerický sviatok sa oslavuje niekoľko dní, a to od 22. do 28. novembra. Kávový gigant týmto krokom pripomína sviatočné obdobie už dvadsať rokov. Tradične sa tiež stretáva s vlnou kritiky.
Ako napísal New York Times, dizajn sezónnych téglikov Starbucks je často jednou z hlavných tém každoročnej kultúrnej vojny medzi náboženstvom a liberalizmom.
Napríklad v roku 2015 konzervatívne médiá a vtedajší kandidát na prezidentský úrad Donald Trump obvinili Starbucks z účasti vo “vojne proti Vianociam” kvôli tomu, že bol dizajn vianočných téglikov príliš minimalistický.
V tomto roku ho síce výrobca kávy obohatil, ale aj tak sa stretol s kritikou, pretože pôsobí trochu nejasne a konzervatívcov pohoršuje, pretože nerešpektuje kresťanstvo.

ZDROJ >>

Komentujte :)