Bratislava/Moskva 2018 (HSP/Foto:TASR/AP-Alexander Zemlianichenko)
 
To, z čoho si ľudia na sociálnych sieťach robili srandu , západní propagandisti vôbec neberú na ľahkú váhu. Podľa portálu s názvom “antipropaganda” ,  Rusko ovplyvňovalo ďalšie voľby – tentokrát vlastné. Odohrať sa to malo takým spôsobom, že prezident Putin vo výročnej správe predstavil nové jadrové zbrane, čím chcel ukázať, že Rusko je silná veľmoc. Ďalšie ovplyvňovanie volieb mal dosiahnuť otravou bývalého dvojitého agenta Skripaľa, jeho dcéry vo Veľkej Británii.

Ilustračné foto

Už sa stalo tradíciou, že po každých voľbách je Rusko obviňované z toho, že nejakým spôsobom do nich zasahovalo, alebo ich ovplyvňovalo. Stačí si spomenúť na voľby v USA, kde sa demokratom nepáčilo, že vyhral Donald Trump, referendum vo Veľkej Británii, ktoré neskončilo podľa predstáv liberálov a eurofilov, či naposledy voľby v Taliansku, v ktorých zvíťazili euroskeptici a vlastenci.
Rusko je pre západné elity krajina na ktorú ihneď hádžu vinu za svoje neúspechy. To, čo ale začali šíriť niektorí západní propagandisti po voľbách v Rusku je už za hranicou zdravého rozumu. Portál s názvom antipropaganda.sk , ktorý vytvorila a spravuje mimovládna organizácia Slovenský inštitút pre bezpečnostnú politiku (SSPI), zverejnili článok s názvom  “Rusko ovplyvňovalo ďalšie voľby – tentokrát vlastné”.
V úvode článku vyčítajú Putinovi, že ako si vôbec dovolil robiť kampaň a vypúšťajú aj konšpirácie o tom, že dával rozkazy médiám ako majú o ňom písať :
“Putin pred voľbami hlasno dával najavo, že Rusko je silný a nebezpečný štát, s ktorým sa netreba zahrávať a zároveň rozdával pokyny štátnym médiám, ktorým témam sa treba venovať. Celé to zavŕšil voľbami v deň 4. výročia anexie Krymu. Najmä dve udalosti bezprostredne pred voľbami mali upriamiť domácu aj medzinárodnú pozornosť na Rusko. Prvou z nich bola Putinova výročná správa o stave Ruskej federácie, počas ktorej predstavil nové jadrové zbrane. Týmto krokom sa Putin jasne snažil posilniť veľmocenský imidž Ruska.”
Druhá konšpiračná teória, ktorú vypustili “antipropagandisti” sa týka otrávenia bývalého dvojitého agenta Skripaľa a jeho dcéry vo Veľkej Británii. Podľa nich táto udalosť ešte viac posilnila príbeh o neobmedzenej moci ruského prezidenta :
“Veľká Británia a jej spojenci z útoku obviňujú Kremeľ. Prokremeľské médiá to označili za “rusofóbiu“ a dezinformácie. Putin rovnako ako pri predstavovaní nových zbraní aj pri Skripaľovi vystupoval ako ochranca ruského národa. Ruské provládne médiá mali za úlohu ešte viac zdôrazňovať Putinove postavenie. Vyplýva to z rozhovoru ktorý pre nezávislý web The Insider poskytli anonymné zdroje priamo z prokremeľských médií. Podľa nich ruské médiá dostali presné pokyny o tom, ako majú písať o šéfovi Kremľa.”
Portál antipropaganda vznikol, aby bojoval  proti konšpiráciám a propagande (ako je už zvykom v podobných projektoch samozrejme, len proti údajnej Ruskej propagande), no v skutočnosti skĺzol do polohy, že sám šíri konšpirácie a západnú propagandu. Nie je sa ani čo čudovať. Slovenský inštitút pre bezpečnostnú politiku (SSPI) je mimovládka, ktorej riaditeľom je Jaroslav Naď, známy rusofób a NATO-fil, s ktorým často robia rozhovory mainstreamové média. Na oficiálnej stránke tejto mimovládky je tiež uvedené, že ich partnermi sú okrem iných aj americká ambasáda a vojenská organizácia NATO. Teda je jasné odkiaľ vietor fúka.
Samuel Gdovin
 
Príspevok Neslýchané! Uvaľme ďalšie sankcie! Rusko ovplyvňovalo voľby v Rusku zobrazený najskôr Hlavné správy.