Bratislava 5. júna 2018 (HSP/Foto:TASR-Michal Svítok)
 
Portál omediach.com, ktorý prevádzkuje bývalá redaktorka denníka SME Miroslava Kernová a manželka novinára Denníka N publikoval rozhovor s novým programový riaditeľom RTVS Marekom Ťapkákom, pričom autorka článku zjavne útočila na rešpektovaného herca, scenáristu a režiséra kvôli jeho vyjadreniam v rádiu Slobodný vysielač, pričom nerešpektovala ani nesúhlas RTVS s jeho publikovaním

Na snímke Marek Ťapák

Tradične neobjektívna Miroslava Kernová plánovala na svojej stránke uverejniť rozhovor s Ťapákom, ktorý jej ochotne odpovedal na tendenčné otázky, avšak nová tvár vo vedení RTVS sa napokon rozhodla, že nesúhlasí s jeho zverejnením vzhľadom na nezmyselnosť obsahu rozhovoru.
RTVS následne poslala redaktorke Kernovej reakciu Ťapáka: “Ak je spájanie ľudí a otváranie sŕdc perlením, ak je zastanie sa človeka, ktorý sa počas slávnostného večera Slnko v sieti snažil s nadhľadom upokojiť atmosféru, neslušnosť a opovážlivosť, ak je požiadavka o transparentné financovanie politických strán a mimovládnych organizácií zločinom, ak je túžba po mieri kdekoľvek na svete podliehaním propagande a dôvodom na plamene inkvizície, tak potom je „niečo zhnité v štáte Dánskom“. Tieto svoje postoje a názory budem zastávať kedykoľvek a kdekoľvek, lebo sú plne v súlade s Listinou základných práv a slobôd.”
Kernová napriek tomu text rozhovoru zverejnila a jasne demonštrovala svoju zaujatosť voči Marekovi Ťapákovi. Kernová v rozhovore sa štylizuje do polohy objektívnej novinárky, ktorá ide kádrovať Mareka Ťapáka kvôli jeho účinkovaniu v relácii Slobodného vysielača.
“Prečo ste šli do Slobodného vysielača?” Znela prvá otázka. Ťapák s pokojom uviedol, že chce spájať ľudí. “Áno krajina je tak rozdelená, že už nemôže byť rozdelená viac. A chcem ľudí spájať, aby si našli cestu k sebe,” povedal.
Následne sa Kernová obula do Slobodného vysielača, ktorý podľa nej šíri dezinformácie a dáva priestor extrémistom a xenofóbii, pričom ako keby si neuvedomovala, že najväčšími šíriteľmi dezinformácií, propagandy a fake news sú práve denníky SME, Denník N a Aktuality a že ak by Ťapák začal selektovať média na objektívne a šíriace nezmysly, musel by v provom rade prestať dávať rozhovory Kernovej a následne vyššie uvedeným hlasným trúbam americkej a bruselskej propagandy. Ťapák jej však vysvetlil, že bol do relácie pozvaný a nevidí rozdiel, akému médiu poskytuje rozhovor.
“V prvej relácii sme sa rozprávali o mojej práci a práci môjho otca. V druhej debate sme sa rozprávali o bežnom spoločenskom dianí a je to jedno, či je to TA3 alebo Slobodný vysielač. Je to na tej istej úrovni. Tam sme nepoužili ani jednu konšpiračnú teóriu. Aspoň ja nie. Ani nejaké bludy. A keď mi dokážete, že som hovoril nepravdy, tak ja sa ospravedlním,” vysvetlil situáciu a svoj postoj Ťapák.
“Nevadí vám, že Slobodný vysielač dáva priestor ľuďom, ako Rostas, ktorý šíri xenofóbne názory, kotlebovcom…” Pokračovala v osočovaní a selektovaní redaktora omediach.com. “Ja sa nebudem vyjadrovať k Rostasovi, ale k tomu, čo som povedal ja. Ak vám vadí, že chcem ľudí spájať, a že v nich chcem hľadať dobro a že by sme sa mali spojiť, ak mi chcete tvrdiť, že žijeme v ideálnom svete, tak sa nemáme o čom rozprávať,” reagoval Ťapák.
Ďalšou otázkou bolo, či by Ťapák nemal problém volať do RTVS ľudí zo Slobodného vysielača. “Ak majú čo povedať k téme, tak hej. Čo on niekoho zavraždil? To, že má iný názor, že ja s ním nemusím súhlasiť neznamená, že mu ho ja nedovolím vysloviť. To je demokracia.”
Kernová ďalej chrlila svoje konšpiračné tvrdenia: “To nie je demokracia. Demokracia podľa mňa je, že novinári a hlavne verejnoprávne médiá by nemali dávať priestor webom, projektom, ktoré šíria klamstvo, dezinformácie. Slobodný vysielač či Zem a Vek šíria klamstvo a dezinformácie.”
Marek Ťapák sa však nenechal vyviesť z miery a otvorene jej uviedol: “vaša miera pravdy je strašne úzkoprsá. Pán Boh vás neoznačil, že ste nositeľkou pravdy. Takto tú demokraciu nevybudujeme.”
 
 
Príspevok Neobjektívna Kernová ako Pán Boh kádrovala nového programového šéfa RTVS Ťapáka kvôli vystúpeniu v rádiu Slobodný vysielač zobrazený najskôr Hlavné správy.