Wolfsburg 24. decembra 2016 (HSP/Foto:TASR/AP-Markus Schreiber, File)

Nemecká asociácia Stiftung Deutsche Sprache podporujúca nemecký jazyk tak urobila z protestu voči praktikám spoločnosti Volkswagen

Logo nemeckej automobilky Volkswagen Logo nemeckej automobilky Volkswagen

Automobilka Volkswagen minulý týždeň oznámila, že svoj obchodný jazyk mení z nemčiny na angličtinu, čo by jej malo napomôcť získať najlepších a najbystrejších odborníkov v priemysle.

Zástancovia nemeckého národného povedomia a tradície však zostali pobúrení. “Slová Volkswagen a nemecký jazyk bohužiaľ už nejdú ruka v ruke,” vyhlásil Walter Krämer z nadácie Stiftung Deutsche Sprache. “Som zdesený, aké bezohľadné sú naše elity v zrieknutí sa svojho vlastného jazyka a kultúry,” dodal.

Myslí si, že medzinárodní manažéri sú schopní ľahko sa naučiť jazyk hostiteľskej krajiny, a používanie cudzieho jazyka vo “vnútornom dianí” spoločnosti je dokonca “škodlivé”.

Podľa ekonomického denníka Handelsblatt, nadácia Stiftung Deutsche Sprache v minulom roku kúpila 200 akcií spoločnosti Volkswagen po 100 eur za kus. Z protestu ich teraz všetky predala za 137 eur za kus, čím nakoniec aj nadobudla zisk vo výške 7400 eur.

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.