Berlín 2. apríla 2018 (TASR/HSP/Foto:TASR/AP-Jens Meyer)
 
Nemecká národná poštová služba odmietla kritiku, ktorú vyvolalo odhalenie, že pred vlaňajšími parlamentnými voľbami v Nemecku poskytla tamojším politickým stranám údaje o svojich zákazníkoch.

Poštárka Cindy Rexrodtová prezentuje robota nemeckej poštovej a doruèovateľskej spoloènosti Deutsche Post DHL na doručovanie listových zásielok a balíkov po tlačovej konferencii v nemeckom Bad Hersfelde 4. októbra 2017.

Agentúra DPA uviedla, že dve veľké strany – Kresťanskodemokratická únia Nemecka (CDU) na čele s kancelárkou Angelou Merkelovou a opozičná Slobodná demokratická strana (FDP) – medzitým potvrdili článok nedeľníka Bild am Sonntag, podľa ktorého odkúpili údaje o zákazníkoch podniku Deutsche Post, aby sa mohli vo svojej kampani zamerať na určité skupiny voličov. Hovorca spoločnosti Deutsche Post Direkt, ktorá je súčasťou niekdajšieho štátneho poštového koncernu, však v reakcii ubezpečil, že poskytnuté boli len všeobecné štatistiky o domácnostiach, ako je pohlavie a vzdelanie členov, ich spotrebiteľské návyky a demografické údaje.
Pošta pri zaznamenávaní a spracúvaní “údajov vzťahujúcich sa na osoby prísne dodržiava” príslušné zákony, ubezpečil nemenovaný hovorca, ktorého citovala DPA.
K uvedenému odhaleniu v Nemecku došlo v čase, keď vyvolal vo svete rozruch únik údajov o miliónoch používateľov siete Facebook. Dáta zozbierané z jednotlivých profilov boli údajne použité na ovplyvnenie výsledkov prezidentských volieb v USA v roku 2016.
Sociálnodemokratická strana Nemecka (SPD), ktorá vládne spolu s kresťanskými demokratmi v rámci obnovenej koalície, ako aj opoziční zelení, strana Ľavica a pravicovo-populistická Alternatíva pre Nemecko (AfD) vyhlásili, že v oblasti cielenej predvolebnej kampane nespolupracovali s Deutsche Post.
 
Príspevok Nemecká pošta čelí kritike za predaj údajov o zákazníkoch politickým stranám zobrazený najskôr Hlavné správy.