Testovanie nového SUV od Škody sa blíži do finále a my už čoskoro spoznáme nástupcu populárneho modelu Yeti. Tým pádom sa odstupom času dozvedáme stále viac a viac informácií, no a inak tomu nebolo ani v prípade posledných hodín. Česká automobilka vyšla s pravdou von a i napriek tomu, že sa predošlé správy spochybňovali, teraz už je oficiálne potvrdené, že meno Yeti bude minulosťou a my si budeme zvykať na Karoq. Presne tak sa bude volať dvojča Volkswagenu Tiguan a Seatu Ateca. Síce názov na prvé vyslovenie znie trochu divne, je zrejmé, že Škoda sa v duchu koncernových trendov snaží tiež ako tak zjednotiť a priblížiť názvy svojich SUV – Tiguan – Touareg, Ateca – Arona (príde čoskoro) a Karoq – Kodiaq. Okrem toho mladoboleslavská značka prináša aj vôbec prvé oficiálne fotografie, kde môžeme vidieť dokonca celu novinku. Teda… Auto nám Škoda síce ukázala celé, ale po vzore nie tak dávneho predstavenie modelov Superb a Kodiaq, ide o dokonale zakamuflovaný exemplár. Tak či onak, už teraz je to najpodstatnejšie dobre viditeľné, a teda, že Karoq bude v podstate aj po dizajnovej stránke zmenšeným Kodiaqom. Pochopiteľné, Škoda zapracuje do dizajnovú rozpoznávacie znaky, čo naznačuje predná a zadná časť. Rozdelené čelné svetlomety dostanú decentne pozmenený tvar, navyše spodná časť svetla bude pravdepodobne značne dlhšia. Naopak zadné svetlá sú o čosi menšie a členitejšie.
 
Veľkou novinkou však bude interiér, kde nájdeme ako v prvej Škode plne digitálne budíky. Práve budíky sú totiž v súčasných škodovkách neraz terčom kritiky, keďže narozdiel od Volkswagenov majú veľmi strohú až zastaralú grafiku a spracovanie, nehovoriac o absencii digitálnych jednotiek. Tie napokon prídu po facelifte aj do Superbu a následne do viacerých modelov po modernizáciách. Zaujímavosťou je, že táto digitálna obrazovka bude máť až štvoricu odlišných estetických rozložení v závislosti od profilov. V ponuke bude aj gestami ovládaný 9,2” displej a všetky najnovšie vychytávky zo súčasných modelov značky. Karoq bude až o 16 cm dlhší a zároveň o 4 cm nižší ako Yeti, ponúkne kufor o veľkosti 521 až 588 litrov (v závislosti od polohy druhého radu sedadiel). Vonkajšie rozmery tak zodpovedajú Atece, a ktorou Karoq zdieľa platformu i techniku, vrátane pohonu všetkých štyroch kolies prostredníctvom medzinápravovej spojky Haldex piatej generácie a režinom Offroad. Po stránke motorov je viac než jasné, že pôjde o identické motory aké nájdeme v Tiguane či Atece. Pod kapotou tak nebude chýbať ani litrové TSI-čko, zároveň však vieme, že Karoq nedostane najvýkonnejšie Bi-TDI. Úplnou novinkou bude 150-koňový motor 1.5 TSI Evo, ktorý bude zároveň najsilnejšou benzínovou alternatívou. Naopak dieselové jednotky bude zastupovať predovšetkým motor 2.0 TDI s výkonom 110 alebo 140 kW. K slávnostnému odhaleniu úplne nového SUV dôjde už 18. mája v Stockholme, pričom na trh sa dostanú prvé kusy v druhej polovici roka.

Zobraziť galériu 12 galeria