Nas*ali konkurenciu, no vyhrali. Najlepšie reklamy sveta (1. časť)

Cannes Lions určil ďalšie najkreatívnejšie reklamy. Tentokrát ide do tuhého a začínajú sa vyhlasovať najlepšie reklamy v kategóriách, ktoré každoročne vzbudzujú najväčší záujem. Ako každý rok, aj tento vám budeme postupne servírovať najkreatívnejšie reklamy po jednotlivých kategóriách. Zásobovať vás nimi budeme počas celého týždňa. Prinášame všetky Grand prix ocenenia a výber zlatých ocenení. 

Dnes sú známe reklamy konkrétne z kategórií Promo&Activation, Direct, Glass Lions a Print&Publishing a Radio. 

Kategória: Promo&Activation

Cena: Grand Prix

#OptOutside

Predajca športového oblečenia a výstroja do prírody sa rozhodol pre radikálny krok. Na Black Friday zavrel všetky svoje predajne, vrátane eshopu a vyzval ľudí, aby tento deň strávili v prírode a nie v nákupných centrách. K iniciatíve #OPTOUTSIDE sa pridali aj desiatky ďalších značiek.

Cena: Gold

Brewtroleum

Dá sa pitím piva zachrániť svet? Novozélandský pivovar DB Export vyrába z kvasníc a rastlinného odpadu, ktorý vzniká pri výrobe piva biopalivo. 

The Baby Stroller Test-ride by Contours

Keďže bábätká nevedia povedať, či je kočík pohodlný, výrobca kočíkov Contours predstavil kočík pre dospelých, v ktorom povozili rodičov. Tí tak mohli zhodnotiť, či je kočík ktorý kupujú svojmu dieťaťu naozaj pohodlný.

The Field Trip To Mars

Spoločnosť Lockheed Martin sa deťom postarala o nezabudnuteľný zážitok. Nasadili ich do školského autobusu a vydali sa na zdanlivo obyčajný výlet. Po určitom čase sa z autobusu stalo médium pre virtuálnu realitu a krajina za oknami sa zmenila na Mars.

Van Gogh BnB

V tejto kampani Art Institute of Chicago návštevníkom priblížil Van Goghov život. Nielen, že sa mohli pozerať na jeho maľby, ale s pomocou Airbnb mohli prespať v jeho izbe, ktorú vyrobili presne podľa Van Goghových malieb.

Slowdown GPS

Slowdown GPS je navigačná aplikácia ako každá iná až na jednu drobnú novinku. V blízkosti škôl, ihrísk a iných lokalít, kde je zvýšený výskyt detí, sa aplikácia prepne a navigovať vás začne detský hlas. Má to pomôcť vodičom uvedomovať si zodpovednosť za volantom a v týchto miestach spomaliť.

Kategória: Direct Lions

Cena: Grand Prix

The Swedish Number

Švédsko sa predstavilo ako prvá krajina s vlastným telefónnym číslom. Ľudia môžu na toto číslo zatelefonovať a prepoja ich na náhodne vybraného Švéda, s ktorým sa môžu porozprávať.

Cena: Gold

#DadDo

V kampani pre Pantene vystupujú traja futbalisti  americkej národnej futbalovej ligy. Snažia sa učesať vlasy svojim malým dcéram a tak s nimi stráviť príjemnú chvíľu. Dievčatá im najprv nie celkom dôverujú, ale nakoniec to dobre dopadne.

Sugar Detox

Kampaň francúzskej agentúry MARCEL Paris pre sieť supermarketov Intermarché má za cieľ znížiť konzumáciu cukru. Do svojej ponuky dezertov zaradili špeciálne balenie šiestich kusov čokoládového krému. V každom poháriku je nižší obsah cukru. Keď sa spotrebiteľ dostane k poslednému dezertu, obsahuje o 50% menej cukru ako pôvodný recept.

Survival Billboard

Ako uviesť novú počítačovú hru a zaručiť, že váš billboard bude vynikať v mori ostatných reklám? Na nezvyčajný spôsob prišli tvorcovia tejto kampane, ktorí na billboard postavili skutočných ľudí. Používatelia si mohli zvoliť, akým skúškam budú títo odvážlivci vystavení a všetko sledovali na webe v reálnom čase.

Ma Place Est Dans La Salle

Po teroristickom útoku na koncertnú halu Bataclan v Novembri 2015 zaznamenali francúzske divadlá a koncertné haly prudký pokles návštevnosti. Aby ľudí privolali naspäť, spojili sa v kampani Ma Place Est Dans La Salle, čo môžeme preložiť ako Moje miesto je v sále. Tento nápis na plagátoch vystriedal oficiálne názvy podujatí a k tejto iniciatíve sa pridali aj iné krajiny.

McWhopper

Kampaň od Burger Kingu navrhuje McDonald’s, aby sa spojili a vytvorili jeden spoločný burger, ktorý by bol kombináciou toho najlepšieho z oboch značiek. Lenže McDonald's odmietol. A sieti Burger King odkázal, že si myslí, že môžu spolu robiť lepšie veci. K spojeniu značiek malo dôjsť presne 21. septembra na jeden deň, kedy Američania oslavujú deň mieru. 

Kategória: Glass Lions

Cena: Grand Prix

6 Pack Band

V Indii existuje spoločenská stigma okolo transgender ľudí, ktorí sú tam často nútení žiť na úplnom okraji spoločnosti. 6 Pack Band je popová skupina, ktorá vznikla, aby sa zmenilo zmýšľanie o transgender ľuďoch.

Kategória: Print&Publishing

Cena: Grand Prix

McWhopper

Printová kampaň Burger Kingu, ktorá chcela v spolupráci s McDonald’s vytvoriť nový a jedinečný burger. Síce očividne "nasrali" konkurenciu, no pravdepodobne to stálo za to, alebo aspoň za Grand Prix z Cannes. 

Na vysvetlenie kampane:

Cena: Gold

Paradise Hill

Kampaň upozorňuje na domáce násilie. Väčšina ľudí si domáce násilie spája len s chudobnejšími vrstvami spoločnosti. Táto kampaň ukazuje, že to tak nie je. Použili na to článok v uznávanom časopise o bývaní a príbeh zakomponovali do článku o luxusnej vile.

Bed

Printová kampaň Ikea zo Saudskej Arábie, ktorá prináša netradičné fotografie nábytku.

Chocolate

Printová kampaň na zmrzlinu zobrazuje, ako si ju užívajú deti, až kým nenastane tzv. brainfreeze.

I am

Kampaň organizácie PASSOP reaguje na udalosti posledných mesiacov súvisiacich aj s utečeneckou krízou.

Angela

Kampaň od Getty Images zobrazuje na fotografiách Angelu Merkelovú, Dalai Lamu, princa Charlesa a pápeža Františka. Ich portréty vznikli kombináciou tisícok obrázkov z galérie Getty Images.

Cannes Lions je najväčší festival kreativity na svete, koná sa v dňoch 18. júna - 25. júna 2016 vo francúzskom Cannes. Ročne ho navštívi vyše 10 000 ľudí. Odborná porota tento rok vyberá z rekordného množstva prihlášok - vyše 43 000. Slovensko bojuje s 18timi prihláškami a to v kategóriách Print/Publishing (6), Digital Craft (2), Desing (3), Cyber (4) a Creative Data (3). Cenu za Print/Publishing sme nezískali. 

Zdroj: Erika Brindzová, Cannes

ZDROJ >>

Komentujte :)