Volkswagen Passat CC, neskôr už len ako CC, je dodnes veľkým hitom, čomu sa nemôžeme čudovať. Mercedes-Benz CLS z Wolfsburgu zaujal svojimi atraktívnymi krivkami, nižšou karosériou či bezrámovými dverami, čo vo výsledku prinieslo svoje ovocie v podobe predajného úspechu. Športovo-štýlový Passat bol ale na scéne už relatívne dlho bez generačnej výmeny vo svojej prvej generácii, práve v týchto dňoch preto dochádza k oficiálnemu predstaveniu nástupcu. Nestalo sa tak nikde inde ako na práve prebiehajúcom autosalóne v Ženeve, kde Volkswagen predstavuje úplne novú, v poradí druhú generáciu. Ako ste už iste postrehli, prvou veľkou zmenou je samotný názov, nakoľko novinka sa po novom už volá Arteon. To je vskutku netypické meno, ktoré evokuje nejakého gréckeho boha, nemecká automobilka však s príchodom tohto modelu hovorí ako o akomsi (menšom) zvrate. Ako prvé treba totiž podotknúť, že Arteon opäť vychádza z klasického Passatu (je o 9,4 cm dlhší), po novom má však nahradiť nielen predošlé CC-čko, ale aj Phaeton, ktorý v Európe už skončil. Novinka sa tak stáva novou vlajkovou loďou značky, navyše, už prvý pohľad naznačuje, že „ľudový“ Volkswagen značne pritlačil na pílu.

 

Obzvlášť predné partie môžeme označiť za mimoriadne vydarené, za čo môže najmä prísna predná maska. Predošlá koncepčná podoba sa tak skutočne pretavila do reality, no a to je veľký plus. Arteon si dovolíme označiť za dizajnovo najkrajší Volkswagen nielen posledných rokov, pričom výraznou mierou sa podieľa na zvýšení atraktivity portfólia. Vpredu pochopiteľne nechýbajú full-LED svetlomety s agresívnym výrazom, ktorý následne nadväzuje na bočnú časť vozidla. Aj naďalej sme svedkami bezrámových dverí, strecha sa ale značne posunula smerom vzad, čo dokazuje aj prítomnosť ďalšieho okienka za zadnými dverami. Dizajnová dokonalosť vrcholí v zadnej časti, ktorá sa nesie už v o čosi umiernenejšom duchu, naďalej ale zapadá do vydareného návrhu karosérie. Interér je do veľkej miery zhodný s Passatom, nový je ale až 9,2″ displej uprostred palubovky a niekoľko pozmenených detailov. Volkswagen pritom sľubuje značne viac priestoru v zadnej časti, čo ostatne naznačujú aj fotografie. Základnou motorizáciou bude nový agregát 1.5 TSI EVO s výkonom 110 kW / 150 koní, v ponuke ale pochopiteľne nájdeme aj naftové jednotky, aj keď Nemci sa ich snažia čoraz viac vyradiť z ponuky. Vrcholom bude napokon 280-koňový motor 2.0 TSI s pohonom všetkých štyroch kolies. Cenové relácie zatiaľ zverejnené neboli.

 

Zobraziť galériu 13 galeria