Na Slovensku je 1500-koňový Chiron. Nový majiteľ ho môže získať za vyše 3 milióny €

Za ostatné roky sme sa vďaka projektu #exkluzivitaciest neraz presvedčili, že ani Česko a ani Slovensko naozaj nie sú skúpe na všakovaké štvorkolesové klenoty, inými slovami exkluzívne automobily. Práve naopak, najmä vzhľadom na veľkosť domácej krajiny a počet obyvateľov je výskyt vozidiel tohto druhu až prekvapivo vysoký, ba čo viac, tie najväčšie exkluzivitky a raritné počiny by v našich končinách len málokto čakal. Podotknúť pritom treba, že okrem toho, čo sa nám podarilo zachytiť a verejne odhaliť na stránke, sa toho u nás nachádza podstatne viac.
 
Sú totiž majitelia, a nie je ich vôbec málo, ktorí jednoducho svoje vzácne tátoše vyťahovať nechcú, respektíve s nimi jazdia len sporadicky a ak, tak neraz výhradne mimo Slovenska. Samozrejme, vo veci je buď ochrana súkromia a v neposlednom rade ide aj o otázku investície, netreba totiž asi hovoriť o tom, ako to chodí s cenami lukratívnych a hlavne striktne limitovaných modelov odstupom času. Takže, po týchto úvodných slovách vás už asi neprekvapí skutočnosť, že okrem iného máme na Slovensku aj (s najväčšom pravdepodobnosťou jediný kus) Bugatti Chiron.
 
Aj na Slovensku máme 1500-koňový Chiron. Nový majiteľ ho môže získať za vyše 3 milióny €
 
Treba pritom napísať, že o jeho prítomnosti u nás sa šepkalo vedelo v autíčkárských kruhoch už niekoľko mesiacov, no až v uplynulých dňoch prišli fakty, vďaka ktorým tomu uveria aj pochybovači. Aby sme boli presnejší, majiteľ sa svojím skvostom medzičasom verejne nepochválil, no na múdrych internetoch sa objavili informácie, s ktorými keď šikovne naložíte, dozviete sa toho viac než dosť.
 
Pre upresnenie, známa aukčná sieň RM Sotheby's usporiadava už 7. februára v Paríži dražbu so skutočne bohatou plejádou vzácnych automobilov z celého sveta. Medzi nimi zaujme, okrem iných, aj Chiron vo veľmi tradičnej konfigurácii. Pokiaľ sa začnete detailnejšie zaujímať o tento exemplár, prídete na to, že ide o vozidlo zo Slovenska, o čom svedčí aj jeden z priložených záberov z dielne talentovaného fotografa, ktorý sa postaral o galériu fotiek. Na stĺpiku dverí, kde sa tradične nachádza viacero dôležitých informácií, zaujme detail, vďaka ktorému je zrejmé, že vozidlo prešlo kontrolou originality na Slovensku. Následne, keď si dáte veci do súvisu, na stránke uvedené VIN-ko vám otvorí brány naprieč rôznymi stránkami posiatymi zaujímavými skutočnosťami.
 
Aj na Slovensku máme 1500-koňový Chiron. Nový majiteľ ho môže získať za vyše 3 milióny €
 
V skratke a bez zbytočných detailov, veď predsa odjakživa nám šlo o vozidlá, nie ich majiteľov, môžeme povedať, že nejde o žiadne “cezpoľné” prihlásenie vozidla z cudziny za účelom ušetrenia, ale skutočne slovenského majiteľa. Ten vlastní modrastý Chiron od júna 2017, pričom medzičasom s nim absolvoval len približne 500 kilometrov. Dodajme, že ide o jeden z prvých 20 dodaných exemplárov. Ten sa pýši farebnou kombináciou Atlantic Blue/French Racing Blue a hnedým interiérom. Majiteľ svoju bohatú zbierku však chysta o tento kúsok ochudobniť, nakoľko už v priebehu nasledujúcich týždňov dôjde k jeho dražbe v spomínanom Francúzsku, kde sa jeho odhadovaná cena pohybuje na úrovni 3,2 - 3,6 milióna €.
 
Aj na Slovensku máme 1500-koňový Chiron. Nový majiteľ ho môže získať za vyše 3 milióny €

Bugatti Chiron vznikne dokopy len v počte 500 kusov, pričom základná cena sa pohybuje na úrovni okolo 2,4-milióna €. Pochopiteľne, môže za to najmä jeho technika, ktorú tvorí hlavne 8-litrová W16-ka so štvoricou turbodúchadiel s výsledným výkonom 1 103 kW / 1 500 koní a obrovským krútiacim momentom vo výške až 1600 N.m v spektre od 2000 - 6000 otáčok za minútu. Jeho základy pochádzajú z predošlého Veyronu, úplne nové je však vstrekovanie, medzichladiče, karbónové sanie, novo-vyvinuté výfukové potrubie či až šestica katalizátorov. O prenos sily na všetky štyri kolesá sa stará sedemstupňová dvojspojková prevodovka. 
 
Bez pár kilogramov 2-tonové Bugatti vie však šokovať i rýchlostnými parametrami - akceleráciu z 0-100 km/h zvládne Chiron za menej ako 2,5 sekundy, na dvestovke je za menej ako 6,5 sekundy, no a cez tristovku sa prehupne len za necelých 13,6 sekundy! Maximálna rýchlosť je obmedzená na 420 km/h, avšak túto rýchlosť dokáže stroj atakovať len v tom najšportovejšom režime pod názvom Top Speed, ktorý bude možné aktivovať len po odomknutí kľúčom.
 
Bugatti sa však už dlhé roky netají tým, že s Chironom chce prekonať svetový rekord v maximálnej rýchlosti, doposiaľ sme sa však pokusu o rekord nedočkali. Môže za to hneď niekoľko dôvodov, no tým zásadným problémom sú pneumatiky. Andy Wallace, jeden z testovacích jazdcov, totiž otvorene povedal, že v súčasnosti neexistujú na svete pneumatiky, ktoré by dokázali zvládnuť takúto rýchlosť, takže potenciál nového Bugatti nemožno vyskúšať naplno. O tejto téme sa už však viac dočítate tu. 

Zobraziť galériu 15 galeria

ZDROJ >>

Komentujte :)